Bijen zijn met uitsterven bedreigd. En dat heeft ook gevolgen voor het voortbestaan van de mens. Unesco en Guerlain lanceren samen een project om imkers op te leiden en te steunen in 44 biosfeerreservaten wereldwijd. Het doel: de bijenbevolking met een miljard uitbreiden. Iets wat niet alleen de wereld, maar ook de beauty-industrie ten goede komt.

Cosmeticaconcern L'Oréal heeft op de CES-beurs in Las Vegas een toestel voorgesteld dat aan de hand van kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde huidcrèmes en cosmetica kan samenstellen. De zogeheten Perso houdt daarbij onder meer rekening met de toestand van de huid, de luchtkwaliteit en trends, zo stelt de fabrikant.

De afgelopen tien jaar is de beautymarkt spectaculair veranderd. Producten werden 'cleaner,' inclusiever en vooral persoonlijker. Influencers als Kylie Jenner en Emily Weiss lanceren aan de lopende band nieuwe producten en leggen hun normen op aan de andere merken. Een overzicht van de belangrijkste evoluties.

Nicolas Degennes staat bekend om zijn durf en werkt al 20 jaar voor Givenchy zonder compromissen te sluiten. Om dat te vieren, leeft de make-up artist zich op deze bladzijden helemaal uit met een spel van licht en kleuren.

Van nieuwe rozengeuren over duurzame flacons tot haarmist in plaats van je vertrouwde parfumspray. Dit zijn de nieuwste trends in de wereld van parfum.

In een cultuur die erg gefocust is op jeugd, is het wat zoeken om gracieus ouder te worden, ondervindt beautyjournaliste Sofie Albrecht. Gelukkig duiken er steeds meer voorbeelden op van vijfenveertigplussers die hun schoonheid omarmen. Zonder krampachtig twintig te willen lijken.

Maar liefst acht op de tien Vlaamse jongemannen doen aan manscaping en scheren of trimmen ongewenste lichaamshaartjes weg. Redacteur Jorik Leemans testte voor hen 3 multigroomers.