Voor de influencers van vandaag moet een beautyproduct liefst vegan of toch zeker cruelty free zijn, met cleane ingrediënten waarvan bewezen is dat ze werken. Of nog liever: die een magisch effect hebben. Het kan blijkbaar allemaal, zo bewijzen deze drie merken die gelanceerd zijn door influencers.

Leken en influencers gooien plots met skincare-termen als hyaluronzuur, retinol en niacinamide. Schoonheidsbedrijven spelen maar al te graag in op die ingrediëntenhype en verkopen producten met een farmaceutische look en feel als warme broodjes. Welke ingrediënten zijn de hype nu echt waard en welke sla je liever over?

Wat je zelf doet, doe je beter. Of alleszins met minder afval én minder chemicaliën. Dat is de filosofie achter 'Zeep', het nieuwe beautyboek waarin Marta Tarallo uitlegt hoe je zeep, shampoo en andere badkamerbenodigdheden zelf maakt. Wij delen hier het recept om kokos-olijfdouchegel te maken.

Wanneer mensen uit de beautyindustrie bepaalde cosmeticaproducten blijven kopen en gebruiken, kan je er van op aan dat die erg goed zijn. Dit zijn de rebuys van beautyredactrice Franciska Bosmans, haar favorieten die je altijd in haar badkamer vindt, tussen alle nieuwigheden die ze uittest.

Waarom celebrity's hun eigen beautylijn starten - Rihanna, Pharrell Williams, Lady Gaga en Jennifer Lopez willen meer zijn dan een muze. Daarom lanceren ze zoals steeds meer celebrity's hun eigen cosmeticamerk. Hun producten zijn zelden vernieuwend, maar spelen wel in op trends en verkopen als zoete broodjes, nog voordat mensen ze zelfs maar geprobeerd hebben.