Kledingketen H&M waagt zich aan kledingverhuur

De populariteit van fast fashion zit al een tijdje in dalende lijn. Een van de vele alternatieven? Kledingverhuur. Steeds meer merken bieden klanten de mogelijkheid om voor een kortere periode enkele stukken tegen betaling te lenen. Ook H&M ziet brood in het concept en lanceert een verhuurdienst.

Tien jaar Komono: 'We hebben de luxemarkt opengebroken'

In oktober en november viert brillen- en horlogemerk Komono haar tiende verjaardag. Een groeiproces met vallen en opstaan, maar vooral nooit opgeven. 'Iedereen wil de strijd met ons aangaan', zegt medeoprichter Anton Janssens. 'Het betekent dat we goed bezig zijn. '

Raf Simons ontwerpt voor het eerst een skicollectie

Stijlvol op de latten staan: het zelfs voor de meest doorwinterd modeliefhebbers een uitdaging. De nieuwe samenwerking het wintersportmerk Templa en de Belgische ontwerper Raf Simons wil daar verandering in brengen met een volwaardige skicollectie.

Rebekka Bay (Uniqlo): 'Minimalisme is nooit ouderwets'

'Individualiteit wordt niet uitgedrukt door kleding, maar door de mensen die de kleding dragen,' aldus Tadashi Yanai, CEO van Uniqlo. Rebekka Bay vertelt hoe het designteam de filosofie van het Japanse bedrijf in ere houdt.