Wedstrijd Win 5 fashionitems
In beeld: back & front stage bij een zeemzoete Molly Goddard @ London Fashion Week

In beeld: back & front stage bij een zeemzoete Molly Goddard @ London Fashion Week

Een van dé namen die over ieders lippen rolt in de Britse modewereld is Molly Goddard. Met haar ongegeneerd vrolijke ontwerpen verrast en overtuigt ze de fashion scene. Roze, blauw, groen: volgende herfst blijven deze knallende lentekleuren gewoon verder dragen als het van Molly Goddard afhangt.

In beeld: Fashion East, jong bruisend talent op London Fashion Week

In beeld: Fashion East, jong bruisend talent op London Fashion Week

De nonprofit organisatie Fashion East geeft ieder seizoen drie women's wear ontwerpers en drie men's wear ontwerpers de kans om hun collectie te tonen aan het grote publiek tijdens London Fashion Week. Een unieke kans, want grote namen zoals Suzy Menkes zitten in de zaal met hun pen en notitieboekje in de aanslag.

Streetstyle @ LFW: Wear Your Colour

Streetstyle @ LFW: Wear Your Colour

Deze lente, die bijna doorbreekt, durven we kleur te kiezen. De streetstyle bloggers op London Fashion Week geven alvast het goede voorbeeld. Roze, oranje, blauw, groen, rood, alle kleuren van de regenboog door de lens van Wouter Van Vaerenbergh.

In beeld: Marc Jacobs ontdaan van alle franje

In beeld: Marc Jacobs ontdaan van alle franje

Geen muziek, geen lichteffecten, zelfs geen cat walk... enkel modellen met kleding. Marc Jacobs bracht zijn show tijdens de New York Fashion Week terug tot de essentie.

Accessoiresmeer

In beeld: zo werd het pretpark voor de Tommy Hilfiger-show opgebouwd

In beeld: zo werd het pretpark voor de Tommy Hilfiger-show opgebouwd

Waarom geen modeshow in een pretpark, moet Tommy Hilfiger gedacht hebben. Voor de opbouw van zijn Tommy Land van 8,361 vierkante meter in Venice Beach werden onder meer 130 heliumtanks, 5000 lollies, 10 surfplanken en 270 circusartiesten aangerukt.

Raf Simons eert diversiteit op eerste modeshow voor Calvin Klein

Raf Simons eert diversiteit op eerste modeshow voor Calvin Klein

Voor het oog van tal van beroemdheden heeft de Belgische ontwerper Raf Simons vrijdag zijn eerste collectie voor Calvin Klein voorgesteld. De show eerde de diversiteit, en omvatte enkele verwijzingen naar de huidige politieke context.

H&M maakt jurk van plastic afval uit de zee

H&M maakt jurk van plastic afval uit de zee

De nieuwe H&M Conscious Exclusive-collectie zal Bionic® bevatten, een gerecycleerd polyester dat gemaakt wordt van plastic afval uit de zee.

Maakt het dragen van vrolijke kle(u)ren ons gelukkig?

Maakt het dragen van vrolijke kle(u)ren ons gelukkig?

Ook deze lente hullen we ons weer in het geel. Jarenlang werd de kleur gezien als te onflatterend, maar nu domineert geel alle catwalks, rode lopers en zelfs de filmwereld. Zit geluk in een musicaloutfit?

Riccardo Tisci zegt adieu aan Givenchy

Riccardo Tisci zegt adieu aan Givenchy

Een eigen label of toch -zoals wordt gefluisterd- naar Versace; het is niet duidelijk wat de drijfveer voor Riccardo Tisci is, maar de Italiaan heeft niet langer de creatieve leiding over Givenchy.

Expo: de kleermaker van Picasso

Expo: de kleermaker van Picasso

Je mag gerust even de wenkbrauwen fronsen, want inderdaad Picasso die zich graag met blote borst en short liet fotograferen had toch geen kleermaker? Toch wel: Michel Sapone. Een illustere figuur waarover Christie's in haar Parijse filiaal een schitterende tentoonstelling presenteert van 1 tot 10 februari.

Zo draag je stijlvol netkousen in de winter

Zo draag je stijlvol netkousen in de winter

De netkous is weer helemaal terug van (n)ooit weggeweest, en ook tijdens de wintermaanden worden fishnets doorgedragen. Niet evident zeg je? Onderstaande stylingtips bewijzen het tegendeel

Scoort Adidas een hippe hattrick met EQT relaunch?

Scoort Adidas een hippe hattrick met EQT relaunch?

Nike mag dan wel het merk zijn dat het meeste sneakers over de toonbank laat gaan, Adidas is onmiskenbaar hipper. Modellen als UltraBoost, Stan Smith, Yeezy en NMD domineerden de jongerencultuur en het Duitse merk zet nu in op de relaunch van de EQT in een nieuw neon jasje. Onze voorspelling? Vandaag is rood, morgen vermoedelijk ook.

Protest in shocking pink: naald en draad als wapens van de feminiene revolte

Protest in shocking pink: naald en draad als wapens van de feminiene revolte

Op de cover van Time Magazine prijkt de intussen vermaarde Pussy Hat, hét symbool van vrouwelijk verzet tegen de nieuwe en vrouwonvriendelijke Amerikaanse regering. Naald en draad, en bij uitbreiding textiel tout court, zijn al eeuwen de symbolen voor de positie van de vrouwen in de samenleving. Maar ze zijn ook het wapen van de feminiene revolte, zegt Knack-medewerkster Cathérine Ongenae.

Elton John werkt aan 'Devil Wears Prada' musical

Elton John werkt aan 'Devil Wears Prada' musical

Een Devil Wears Prada-musical is in de maak, dat meldt Playbill. Het is nog niet duidelijk wanneer de musical op basis van het populaire boek en de film die erop volgde op Broadway verwacht wordt.

Mode Marginale: ging Vetements dit keer te ver?

Mode Marginale: ging Vetements dit keer te ver?

Hoe dichtbij is de mode-apocalyps? Om de hoek, leek het tijdens de coutureweek van Parijs, die vandaag afloopt. En dan in het bijzonder tijdens de show van Vetements.

'Kledingmerken dragen bij aan kinderarbeid'

'Kledingmerken dragen bij aan kinderarbeid'

Internationale kledingmerken als H&M, C&A, Esprit en Marks & Spencer dragen indirect bij aan kinderarbeid in Bangladesh, stelt een studie van Stop Kinderarbeid en SOMO. Door de lage lonen in de textielsector zien veel ouders zich genoodzaakt hun kinderen uit werken te sturen.

In beeld: deze trends domineerden de Parijse mannenmodeshows

In beeld: deze trends domineerden de Parijse mannenmodeshows

Wat we de voorbije week zagen op de mannenmodeshows in Parijs, ligt binnenkort misschien ook (weliswaar in aangepaste vorm) in onze kleerkast. Aan deze trends konden we dit seizoen niet ontsnappen.

Video: Herbekijk de Haute Couture-show van Dior vanuit Parijs

Video: Herbekijk de Haute Couture-show van Dior vanuit Parijs

Modehuis Dior showt om 14h30 zijn Haute Couture SS2017-collectie op de modeweek van Parijs, de eerste van nieuw creatief directeur Maria Grazia Chiuri. Reserveer uw zitje op de eerste rij en volg het spektakel hier live.

Video: mockumentary kondigt nieuwe editie International Woolmark Prize aan

Video: mockumentary kondigt nieuwe editie International Woolmark Prize aan

'We vroegen aan Isaac om een simpele film over wol te maken. Het loopt een beetje uit de hand', vertelt CEO en co-founder van Dazed Media Jefferson Hack met een deadpan blik. De mockumentary 'Unravelled' viert de Woolmark Prize op droogkomische wijze.

Versace houdt dit jaar geen haute couture shows

Versace houdt dit jaar geen haute couture shows

De modeweek rond haute couture in Parijs zal het dit seizoen zonder Versace moeten stellen. Jonathan Akeroyd, de nieuwe CEO bij Versace, vindt zes shows per jaar al meer dan voldoende.

TOMS en & Other Stories samen in zee: wanneer mode geven wordt

TOMS en & Other Stories samen in zee: wanneer mode geven wordt

Het Zweedse modelabel & Other Stories bundelt haar krachten met TOMS, het bedrijf dat bekend staat om zijn One for One® concept en doel om business te gebruiken om levens te verbeteren. De Belgische Natalie Joos is de fotografe van de campagne.

Schiaparelli behoort opnieuw tot de groten

Schiaparelli behoort opnieuw tot de groten

Kroon op het werk voor het uit haar as herrezen modehuis Schiaparelli: afgelopen week werd het officieel opgenomen in de rangen van de Parijse Haute Couture.

Winkelpersoneel deelt SoldenStories: 'Weet dat wij arendsogen hebben'

Winkelpersoneel deelt SoldenStories: 'Weet dat wij arendsogen hebben'

Januari is soldenmaand. Althans, zo gaat dat in België. De feestdagen zijn achter de rug en nu is het tijd om dat geld aan jezelf uit te geven. Verkoopster Naomi deelt op haar blog Temps Pour Nous tips en trics om al dat shoppen zowel voor de shopper als voor het werkend personeel wat aangenamer te maken.

Luxelabels in de problemen: waarom 2017 een beslissend jaar wordt

Luxelabels in de problemen: waarom 2017 een beslissend jaar wordt

Heel wat luxemerken sloten eind 2016 de boeken met eerder middelmatige cijfers. Een opmerkelijke evolutie na de woekergroei die de industrie enkele jaren geleden nog kende. Wat veroorzaakte de kentering en vooral: hoe houden modemerken het hoofd boven water?

Elodie koopt Belgisch

Elodie koopt Belgisch

Elodie Ouedraogo heeft een zwak voor Dries Van Noten, pailletten en goed zittende leggings. De kleerkast van de ex-atlete hangt vol met merken van bij ons. Ze is dan ook de logische, eerste ambassadrice van 'Ik koop Belgisch', een campagne van het Flanders Fashion Institute en Design Vlaanderen.

Zo maak je een glitterjurk veilig schoon

Zo maak je een glitterjurk veilig schoon

Haal jij voor of na de feestdagen de geurvreters boven voor je kledingstukken met lovertjes of betaal je je blauw aan droogkuis? Zo zorg je ervoor dat je pailletten ongeschonden én welriekend weer je kleerkast in kunnen.

Modejaar 2016 in enkele knappe foto's

Modejaar 2016 in enkele knappe foto's

In 2016 mochten we weer heel wat moois aanschouwen in de mode. Een selectie van enkele sterke foto's van afgelopen jaar.

De aantrekkings kracht van Asics, de leermeester van Nike

De aantrekkings kracht van Asics, de leermeester van Nike

Wist u dat Phil Knight allicht nooit Nike had opgericht als hij geen stage had gedaan bij Asics? Het Japanse sneakermerk is één van de oudste ter wereld, maar denkt nog lang niet aan zijn pensioen.

De grauwe kant van snelle levering tijdens online shoppen

De grauwe kant van snelle levering tijdens online shoppen

Tijdens de feestdagen doen we maar al te graag beroep op webshops die snel leveren. Vandaag besteld, morgen in huis: het klinkt als muziek in de oren. Maar de menselijke kost van deze gemakzucht ligt helaas heel hoog.

Zien: Brits kunstenaar 'schildert' met jeans

Zien: Brits kunstenaar 'schildert' met jeans

Dat Ian Berry net als Picasso door een blauwe fase gaat is een understatement. Zijn schilderijen zijn werkelijk vijftig tinten indigo, maar in tegenstelling tot Picasso is Berry's toewijding voor de kleur langduriger.

Shophotspot We Are Labels strijkt neer in Antwerpen

Shophotspot We Are Labels strijkt neer in Antwerpen

Wie al is wezen kerstshoppen heeft We Are Labels vast al wel ontdekt: dit Nederlandse initiatief dat kleine, internationale mode-, verzorgings- en accessoiremerken verbindt met imposante historische gebouwen in het centrum past wonderwel in de Antwerpse Kammenstraat.

Vinger aan de pols: de evolutie van het nut van een horloge

Vinger aan de pols: de evolutie van het nut van een horloge

Terwijl steeds meer mensen naar hun smartphone grijpen om het uur af te lezen, werken ze bij horlogemerken met hand en tandwiel om in te spelen op dat veranderende klimaat. Maar krijgen ze hun producten nog verkocht aan jongeren, en is de toekomst van het horloge überhaupt in gevaar?

Diane von Furstenberg wordt eredoctor UAntwerpen

Diane von Furstenberg wordt eredoctor UAntwerpen

De UAntwerpen reikt eind maart opnieuw eredoctoraten uit. Naast vier eretitels voor hoog aangeschreven wetenschappers eert de universiteit ook de Belgisch-Amerikaanse modeontwerpster Diane von Furstenberg.

Wanneer grote merken weigeren een plus-size model te kleden

Wanneer grote merken weigeren een plus-size model te kleden

Ashley Graham siert het januarinummer van Vogue. Dit zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, maar het blijft uniek in een wereld waar zelfs een modebijbel als Vogue moeite heeft met labels te vinden die hun plus-size covermodel willen kleden.

Liesbeth Diels startte kraagjeslabel Lilirooz: 'Dit gaat verder dan een modieus accessoire'

Liesbeth Diels startte kraagjeslabel Lilirooz: 'Dit gaat verder dan een modieus accessoire'

Steeds meer jonge vrouwen nemen het heft in eigen handen en vullen het gat in de markt waar ze zelf jarenlang behendig over moesten springen. Zo ook Liesbeth Diels. Deze styliste weet als geen ander hoe een hemdskraagje dat onder een outfit komt piepen een accessoire op zich is... alleen jammer dat je er een hemd voor moet aandoen.

Dit zijn de cadeautjes die jij wil inpakken dit jaar

Dit zijn de cadeautjes die jij wil inpakken dit jaar

Een cadeautje uitkiezen is maar het halve werk: wanneer inpakpapier en plakband worden bovengehaald begint het zweten pas echt. Wees daarom slim en ga voor een pakje dat past bij jouw inpakniveau.

Inpakniveau 3: kokervormig

Kokervormige cadeaus lijken makkelijk: je rolt ze in het papier, maar wat doe je uiteindelijk met de uiteinden? De pakjes met deze vorm bevatten vaak oprolbaar textiel, decoratiespullen of papierwaren.

Inpakniveau 1: vierkant

Vierkante pakjes zijn het makkelijkst om in te pakken én om te manipuleren: zo kan je kledingstukken makkelijk vierkant vouwen, en heel wat juwelenmerken doen graag hun producten in een vierkant doosje als je dat vriendelijk vraagt.

Inpakniveau 2: rechthoekig

Rechthoekige pakjes zijn veelvuldig, van boeken tot schoenen: de meeste items komen in een rechthoekige doos die zich redelijk makkelijk in jouw inpakpapier laat wikkelen.

Inpakniveau 4: allerlei

Deze items zijn haast onmogelijk om in te pakken, maar oh zo leuk om uit te pakken. De zichtbare verwoede pogingen die de gever heeft ondernomen om van bochtige koffiekannen, een gek vormgegeven klok of een designgeurkaars toch een mooi cadeautje te maken zorgen voor zoveel leedvermaak dat je avond sowieso met een lach ingezet wordt.

Gardrobe lanceert webshop met genderneutrale afdeling

Gardrobe lanceert webshop met genderneutrale afdeling

Het Belgisch-Nederlandse Gardrobe uit Eindhoven gaat online. Naast het gebruikelijke 'Men' en 'Women' introduceerde de multibrand store ook de categorie 'Neutral', waar gendervrije collecties van verschillende merken te koop zijn.

Hand- en hartverwarmende knitwear popt up bij Juttu

Hand- en hartverwarmende knitwear popt up bij Juttu

Bij JUTTU houden ze ervan om lokaal, creatief talent in de kijker te zetten. Nieuwe merken krijgen gedurende 10 weken de kans om in de Pop-Up Space hun producten op een multibrand locatie aan een groter publiek aan te bieden. Zo ook Granny's Finest.