Video: mockumentary kondigt nieuwe editie International Woolmark Prize aan

Video: mockumentary kondigt nieuwe editie International Woolmark Prize aan

'We vroegen aan Isaac om een simpele film over wol te maken. Het loopt een beetje uit de hand', vertelt CEO en co-founder van Dazed Media Jefferson Hack met een deadpan blik. De mockumentary 'Unravelled' viert de Woolmark Prize op droogkomische wijze.

Versace houdt dit jaar geen haute couture shows

Versace houdt dit jaar geen haute couture shows

De modeweek rond haute couture in Parijs zal het dit seizoen zonder Versace moeten stellen. Jonathan Akeroyd, de nieuwe CEO bij Versace, vindt zes shows per jaar al meer dan voldoende.

Accessoiresmeer

TOMS en & Other Stories samen in zee: wanneer mode geven wordt

TOMS en & Other Stories samen in zee: wanneer mode geven wordt

Het Zweedse modelabel & Other Stories bundelt haar krachten met TOMS, het bedrijf dat bekend staat om zijn One for One® concept en doel om business te gebruiken om levens te verbeteren. De Belgische Natalie Joos is de fotografe van de campagne.

Schiaparelli behoort opnieuw tot de groten

Schiaparelli behoort opnieuw tot de groten

Kroon op het werk voor het uit haar as herrezen modehuis Schiaparelli: afgelopen week werd het officieel opgenomen in de rangen van de Parijse Haute Couture.

Winkelpersoneel deelt SoldenStories: 'Weet dat wij arendsogen hebben'

Winkelpersoneel deelt SoldenStories: 'Weet dat wij arendsogen hebben'

Januari is soldenmaand. Althans, zo gaat dat in België. De feestdagen zijn achter de rug en nu is het tijd om dat geld aan jezelf uit te geven. Verkoopster Naomi deelt op haar blog Temps Pour Nous tips en trics om al dat shoppen zowel voor de shopper als voor het werkend personeel wat aangenamer te maken.

Elodie koopt Belgisch

Elodie koopt Belgisch

Elodie Ouedraogo heeft een zwak voor Dries Van Noten, pailletten en goed zittende leggings. De kleerkast van de ex-atlete hangt vol met merken van bij ons. Ze is dan ook de logische, eerste ambassadrice van 'Ik koop Belgisch', een campagne van het Flanders Fashion Institute en Design Vlaanderen.

Zo maak je een glitterjurk veilig schoon

Zo maak je een glitterjurk veilig schoon

Haal jij voor of na de feestdagen de geurvreters boven voor je kledingstukken met lovertjes of betaal je je blauw aan droogkuis? Zo zorg je ervoor dat je pailletten ongeschonden én welriekend weer je kleerkast in kunnen.

Modejaar 2016 in enkele knappe foto's

Modejaar 2016 in enkele knappe foto's

In 2016 mochten we weer heel wat moois aanschouwen in de mode. Een selectie van enkele sterke foto's van afgelopen jaar.

De aantrekkings kracht van Asics, de leermeester van Nike

De aantrekkings kracht van Asics, de leermeester van Nike

Wist u dat Phil Knight allicht nooit Nike had opgericht als hij geen stage had gedaan bij Asics? Het Japanse sneakermerk is één van de oudste ter wereld, maar denkt nog lang niet aan zijn pensioen.

De grauwe kant van snelle levering tijdens online shoppen

De grauwe kant van snelle levering tijdens online shoppen

Tijdens de feestdagen doen we maar al te graag beroep op webshops die snel leveren. Vandaag besteld, morgen in huis: het klinkt als muziek in de oren. Maar de menselijke kost van deze gemakzucht ligt helaas heel hoog.

Zien: Brits kunstenaar 'schildert' met jeans

Zien: Brits kunstenaar 'schildert' met jeans

Dat Ian Berry net als Picasso door een blauwe fase gaat is een understatement. Zijn schilderijen zijn werkelijk vijftig tinten indigo, maar in tegenstelling tot Picasso is Berry's toewijding voor de kleur langduriger.

Shophotspot We Are Labels strijkt neer in Antwerpen

Shophotspot We Are Labels strijkt neer in Antwerpen

Wie al is wezen kerstshoppen heeft We Are Labels vast al wel ontdekt: dit Nederlandse initiatief dat kleine, internationale mode-, verzorgings- en accessoiremerken verbindt met imposante historische gebouwen in het centrum past wonderwel in de Antwerpse Kammenstraat.

Vinger aan de pols: de evolutie van het nut van een horloge

Vinger aan de pols: de evolutie van het nut van een horloge

Terwijl steeds meer mensen naar hun smartphone grijpen om het uur af te lezen, werken ze bij horlogemerken met hand en tandwiel om in te spelen op dat veranderende klimaat. Maar krijgen ze hun producten nog verkocht aan jongeren, en is de toekomst van het horloge überhaupt in gevaar?

Diane von Furstenberg wordt eredoctor UAntwerpen

Diane von Furstenberg wordt eredoctor UAntwerpen

De UAntwerpen reikt eind maart opnieuw eredoctoraten uit. Naast vier eretitels voor hoog aangeschreven wetenschappers eert de universiteit ook de Belgisch-Amerikaanse modeontwerpster Diane von Furstenberg.

Wanneer grote merken weigeren een plus-size model te kleden

Wanneer grote merken weigeren een plus-size model te kleden

Ashley Graham siert het januarinummer van Vogue. Dit zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, maar het blijft uniek in een wereld waar zelfs een modebijbel als Vogue moeite heeft met labels te vinden die hun plus-size covermodel willen kleden.

Liesbeth Diels startte kraagjeslabel Lilirooz: 'Dit gaat verder dan een modieus accessoire'

Liesbeth Diels startte kraagjeslabel Lilirooz: 'Dit gaat verder dan een modieus accessoire'

Steeds meer jonge vrouwen nemen het heft in eigen handen en vullen het gat in de markt waar ze zelf jarenlang behendig over moesten springen. Zo ook Liesbeth Diels. Deze styliste weet als geen ander hoe een hemdskraagje dat onder een outfit komt piepen een accessoire op zich is... alleen jammer dat je er een hemd voor moet aandoen.

Dit zijn de cadeautjes die jij wil inpakken dit jaar

Dit zijn de cadeautjes die jij wil inpakken dit jaar

Een cadeautje uitkiezen is maar het halve werk: wanneer inpakpapier en plakband worden bovengehaald begint het zweten pas echt. Wees daarom slim en ga voor een pakje dat past bij jouw inpakniveau.

Inpakniveau 3: kokervormig

Kokervormige cadeaus lijken makkelijk: je rolt ze in het papier, maar wat doe je uiteindelijk met de uiteinden? De pakjes met deze vorm bevatten vaak oprolbaar textiel, decoratiespullen of papierwaren.

Inpakniveau 1: vierkant

Vierkante pakjes zijn het makkelijkst om in te pakken én om te manipuleren: zo kan je kledingstukken makkelijk vierkant vouwen, en heel wat juwelenmerken doen graag hun producten in een vierkant doosje als je dat vriendelijk vraagt.

Inpakniveau 2: rechthoekig

Rechthoekige pakjes zijn veelvuldig, van boeken tot schoenen: de meeste items komen in een rechthoekige doos die zich redelijk makkelijk in jouw inpakpapier laat wikkelen.

Inpakniveau 4: allerlei

Deze items zijn haast onmogelijk om in te pakken, maar oh zo leuk om uit te pakken. De zichtbare verwoede pogingen die de gever heeft ondernomen om van bochtige koffiekannen, een gek vormgegeven klok of een designgeurkaars toch een mooi cadeautje te maken zorgen voor zoveel leedvermaak dat je avond sowieso met een lach ingezet wordt.

Gardrobe lanceert webshop met genderneutrale afdeling

Gardrobe lanceert webshop met genderneutrale afdeling

Het Belgisch-Nederlandse Gardrobe uit Eindhoven gaat online. Naast het gebruikelijke 'Men' en 'Women' introduceerde de multibrand store ook de categorie 'Neutral', waar gendervrije collecties van verschillende merken te koop zijn.

Hand- en hartverwarmende knitwear popt up bij Juttu

Hand- en hartverwarmende knitwear popt up bij Juttu

Bij JUTTU houden ze ervan om lokaal, creatief talent in de kijker te zetten. Nieuwe merken krijgen gedurende 10 weken de kans om in de Pop-Up Space hun producten op een multibrand locatie aan een groter publiek aan te bieden. Zo ook Granny's Finest.

Controle op schone kleren blijft moeilijk

Controle op schone kleren blijft moeilijk

Grote kledingmerken schermen hun leveranciers in Cambodja en andere lageloonlanden af. Dat ondervond Sara Ceustermans van de Schone Kleren-campagne. Samen met IPS-correspondent Kris Janssens bezocht ze afgelopen weekend een textielfabriek in Phnom Penh.

Wes Anderson regisseert kerstkortfilm H&M

Wes Anderson regisseert kerstkortfilm H&M

H&M stelt haar Holiday collectie voor in een kortfilm met onmiskenbare Wes Anderson-stempel. In de hoofdrol zien we Adrien Brody als conducteur op een trein die door een besneeuwd landschap dendert.

Henry Holland (House of Holland) over Eastpak Artist Studio: 'Deze collab heeft niets dan voordelen'

Henry Holland (House of Holland) over Eastpak Artist Studio: 'Deze collab heeft niets dan voordelen'

Voor het vijfde jaar op rij slaat Eastpak de handen in elkaar met 11 designers om wereldwijd bewustzijn op te wekken voor HIV en aids. Onder meer Kenzo, Vêtements, Christopher Raeburn, House of Holland en Jacquemus gingen aan de slag met een blanco rugzak die wordt geveild ten voordele van de Belgische non-profitorganisatie Designers Against Aids. Weekend.be had een gesprek met Henry Holland. "Zolang we de ziekte niet kunnen indijken moet het een prominent gespreksonderwerp blijven"

"Happy Birthday"-jurk van Marilyn Monroe geveild voor bijna 5 miljoen dollar

"Happy Birthday"-jurk van Marilyn Monroe geveild voor bijna 5 miljoen dollar

Een van de beroemdste stukken uit de garderobe van Marilyn Monroe is donderdag in Los Angeles geveild. Voor de jurk waarin Monroe in mei 1962 "Happy Birthday, Mr. President" zong voor de Amerikaanse president John F. Kennedy werd 4,8 miljoen dollar (ongeveer 4,5 miljoen euro) neergeteld.

Getting away with murder: Stella McCartney over duurzaamheid in de mode

Getting away with murder: Stella McCartney over duurzaamheid in de mode

Voor modeontwerpster Stella McCartney is duurzaamheid meer dan een USP: het is de enige weg. In de 'Kering Talk: Sustainability in Luxury Brands' doet ze haar visie uit de doeken. De belangrijkste quotes uit het verslag van modeplatform Fashionista. 'Ik wil niet preken, wel informatie delen'.

13 doden tijdens brand in Indiase kledingfabriek

13 doden tijdens brand in Indiase kledingfabriek

Een vermoedelijk illegale kledingfabriek in India, waar goedkope jassen werden gemaakt, ging in vlammen op. Dertien arbeiders kwamen om en drie raakten zwaar verwond.

Zelfstrikkende sneakers van Nike gaan 670 euro kosten

Zelfstrikkende sneakers van Nike gaan 670 euro kosten

De langverwachte 'Back To The Future'-gympen van Nike gaan 720 dollar (670 euro) kosten. Dat de sneakers niet goedkoop zouden worden was al langer duidelijk; tot nu toe werd een bedrag van 1000 dollar (930 euro) genoemd.

Leren kennen: ambachtelijk Spaans kledinglabel Ese o Ese

Leren kennen: ambachtelijk Spaans kledinglabel Ese o Ese

Het middensegment van de modesector krijgt zware klappen en de wanhoop is vaak voelbaar wanneer je huidige collecties bekijkt. Hopeloos trendy, gigantisch uitgebreid of wars van de merkidentiteit: het is duidelijk dat niemand écht weet wat de juiste oplossing is. Toch lijkt de strategie van labels als Ese O Ese het meest op te brengen.

Ontdek het hipste van Hasselt tijdens het Newplacestobe Festival

Ontdek het hipste van Hasselt tijdens het Newplacestobe Festival

Op donderdag 17 november start in Hasselt de tweede editie van het Newplacestobe Festival. Meer dan 20 hotspots uit de jeneverstad werken drie dagen lang samen met andere ondernemers om hun zaak in de spotlights te zetten.

Zien: onze lingerieproductie in bewegend beeld

Zien: onze lingerieproductie in bewegend beeld

Voor onze lingerie modeproductie 'Pas de deux' dansten Carlijn Koppelmans en Tabitha Cholet van Troubleyn, het gezelschap van kunstenaar Jan Fabre, vol overgave voor de lens van fotografe Klaartje Lambrechts.

Marie 'KonMari' Kondo toont je hoe je kleding moet opvouwen (Video)

Marie 'KonMari' Kondo toont je hoe je kleding moet opvouwen (Video)

A clean house is a clean mind, en waar beter te beginnen dan bij je garderobe. Je lading kleding beperken door grondig te sorteren, verkopen en recycleren laten we aan jullie over, voor het weer inladen van al je spullen presenteren wij: Marie Kondo!

Zien: in Zuid-Korea stemmen jonge koppels hun outfits op elkaar af

Zien: in Zuid-Korea stemmen jonge koppels hun outfits op elkaar af

Koreanen zijn niet zo tuk op het openlijk tonen van affectie. Innig zoenen op straat wordt er niet aangemoedigd, dus vond de Koreaanse jeugd een andere manier om aan te tonen dat ze echt wel "together forever" zijn: bij elkaar passende outfits.

Documentaire over Dries van Noten in de maak

Documentaire over Dries van Noten in de maak

Een film over Dries van Noten ligt momenteel op de montagetafel. De documentaire met de naam "Dries" zal een inkijk geven in het leven en werken van de Belgische ontwerper.

Voor Altijd: inspiratiebeurs voor creatieve trouwers

Voor Altijd: inspiratiebeurs voor creatieve trouwers

Na Brussel en Antwerpen krijgt ook Hasselt zijn beurs voor hippe trouwers. De nieuwste weddingtrends, originele jurken, uitnodigingen, bloemen, ringen,... noem het en je vindt het op Voor Altijd.

Online kledingabonnement voor kinderen van 0 tot 3 jaar gelanceerd

Online kledingabonnement voor kinderen van 0 tot 3 jaar gelanceerd

Kinderen in een nieuwe outfit steken lijkt soms een beetje water naar de zee dragen, want voor je het weet, zijn ze eruit gegroeid. Voor snelgroeiende ukkies is er nu gelukkig het kledingabonnement Happy Kiddo, dat duurzame kinderkleding hoog in het vaandel draagt.

MoMu, Het Bos en Otark organiseren artistieke dineravonden met 3 modeontwerpers

MoMu, Het Bos en Otark organiseren artistieke dineravonden met 3 modeontwerpers

Het hoofdthema van de expo over Rik Wouters in het Antwerpse MoMu is huiselijkheid. De tentoonstelling prikkelt visueel, maar tijdens deze drie diners wordt ook ons smaakpallet beroerd. Jan-Jan Van Essche, Bruno Pieters met Honest By en ontwerpersduo BLESS nodigen jullie uit om te proeven van hun leefwereld.

François Chambaud, jonge ondernemer achter maatpakkenlabel Atelier NA: "andere modehuizen haten ons"

François Chambaud, jonge ondernemer achter maatpakkenlabel Atelier NA: "andere modehuizen haten ons"

De deuren van de eerste boetiek van Atelier NA openden nog maar vijf jaar geleden in Parijs, toch verscheen de uitnodiging voor de inwijding van alwéér een nieuwe vestiging onlangs in onze mailbox. Ditmaal richten ze hun pijlen op het modegevoelige hart van Antwerpen. Wij gingen polshoogte nemen bij François Chambaud, de helft van het duo achter het jonge modehuis.

Azzedine Alaïa ontwerpt kostuums voor Ballet Vlaanderen

Azzedine Alaïa ontwerpt kostuums voor Ballet Vlaanderen

De dansers van het Ballet Vlaanderen treden dezer dagen op in creaties van de wereldberoemde ontwerper Azzedine Alaïa. Hij ontwierp de kostuums voor de nieuwe voorstelling Shahrazad, die afgelopen weekend in première ging.

Hasseltse Fietsbar lanceert eigen collectie

Hasseltse Fietsbar lanceert eigen collectie

Sinds Fietsbar een half jaar geleden de deuren opende vindt heel fietsend en koffiedrinkend Hasselt zijn weg naar de Minderbroederstraat. Vanaf 28 oktober verkoopt die niet enkel lekkers en fietsonderdelen, maar ook een eigen collectie truien, sokken, mokken en stickers.

BBC: 'Vluchtelingen maken kleren voor Marks & Spencer'

BBC: 'Vluchtelingen maken kleren voor Marks & Spencer'

Syrische kindvluchtelingen hebben kledij gemaakt voor Britse consumenten. Dat stelde de BBC vast in een undercoverreportage. Het programma Panorama onderzocht fabrieken in Turkije en trof kinderen aan die werkten aan kledij voor Marks & Spencer en de online retailer Asos.

Weekday viert opening in Antwerpen met 100 gratis jeans

Weekday viert opening in Antwerpen met 100 gratis jeans

Vandaag zwaait de eerste Weekday winkel in België de deuren open. De uitverkoren plek is de Antwerpse Kammenstraat, die volgens de managing director van het merk perfect past bij het label.

Is dit dé designerjeans van komend seizoen?

Is dit dé designerjeans van komend seizoen?

Off-White, het modelabel van Kanye Wests creatief directeur Virgil Abloh heeft een collectie ontworpen in samenwerking met Levi's Made & Crafted. De perfecte combinatie tussen streetwear en high fashion: is dit na de herwerkte, ingesneden jeans van Vetements dé jeans van het komende seizoen?

20 mantels die kleur geven aan de winter

20 mantels die kleur geven aan de winter

Wanneer de hemel vijftig tinten grijs kleurt en de blos uit ons gezicht trekt kan een hevig getinte mantel je dag weer oplichten. Wij verzamelden twintig exemplaren in alle kleuren van de regenboog.

Eerste Woolrich flagship store in België geopend

Eerste Woolrich flagship store in België geopend

Zondag heeft Woolrich haar eerste flagship store op Belgische bodem geopend. "Dat maakt niet alleen de communicatie met onze klanten eenvoudiger, maar ook directer en zo kunnen we de wereld van Woolrich naar België brengen."

Les Hommes kleden The Jane

Les Hommes kleden The Jane

Het duo achter Les Hommes Tom Notte en Bart Vandebosch combineren deze dagen haute style met haute cuisine. De heren ontwierpen het nieuwe uniform voor het volledige team van The Jane.

Herlees: 20 jaar Marni - 'Geen bubbels maar bloemen'

Herlees: 20 jaar Marni - 'Geen bubbels maar bloemen'

Ter ere van het twintigjarig bestaan van Marni kon Knack Weekend ontwerpster Consuelo Castiglioni en dochter Carolina twee jaar geleden interviewen. Dat publiceren we vandaag graag opnieuw, nu zij vandaag haar vertrek heeft aangekondigd.

Exclusieve beelden: backstage bij Kenzo x H&M

Exclusieve beelden: backstage bij Kenzo x H&M

Bekijk hier de 'first look' beelden die genomen werden vlak voor de modellen en dansers op de catwalk verschenen tijdens de Kenzo x H&M show in New York. Lees hier het showverslag van onze journalist ter plaatse.