Human Interest Human Interest Barista Bassel Abou Fakher vluchtte uit Syrië en opende een koffiebar in Brussel: 'Ik haat medelijden' Syriër Bassel Abou Fakher (25) vluchtte in 2015 uit Damascus en opende dit voorjaar koffiebar Stella in Brussel. In 2020 verwerkte hij zijn ervaringen tot het kinderboek Saving Stella. Stella is zijn witte herdershond.
Beauty Beauty #tiktokbeauty: deze hashtags kleuren de Gen Z-gezichten van vandaag TikTok is een onuitputtelijke bron van inspiratie voor Gen Z, ook als het over beauty gaat. De trends zijn gedurfd en fris en breken met genderstereotypen. Ontdek de hashtags die de gezichten van vandaag kleuren.
Mode Mode Voor de heren: drie nieuwe modelabels om in de gaten te houden Drie nieuwe labels voor heren.
Lifestyle Lifestyle Van scheerapparaten tot fijne kazen: neem eens een abonnement Van scheerapparaten en cosmetica tot bier, kaas en platen. Het beste middel om almaar wispelturigere klanten te binden, heeft een ouderwetse naam: een abonnement.
Beauty Beauty De Belgische formule: cosmetica met lokale ingrediënten beleeft een boom Cosmetica uit ons land, gemaakt op basis van natuurlijke ingrediënten, beleven een ware boom, en ook lokaal geproduceerde grondstoffen zijn aan een opmars bezig. De kringloopgedachte speelt in alle etappes van de productie en leidt zelfs tot upcycling.
Beauty Beauty Galerie koket: warenhuizen zetten in op beautybeleving In de beautyafdeling van de grote warenhuizen vind je tegenwoordig meer dan enkel producten in de rekken. In de strijd tegen online concurrentie wordt er volop ingezet op beautybeleving. Een huiddiagnose, een massage of misschien zelfs seksadvies of een powernap? Kies maar.
Beauty Beauty De zomer is nog niet voorbij: tien gezichtsnevels die verfrissing brengen Het is lichter dan een crème of een serum en kan zowel ’s ochtends als ’s avonds worden gebruikt als eerste stap van je huidverzorgingsritueel. We hebben het hier over gezichtsmist of gezichtsnevel, een gebruiksvriendelijk en genderneutraal product bedoeld om je huid te verfrissen. Knack Weekend selecteerde tien aanraders. Gezichtsnevels zijn de ideale bondgenoot van …
Beauty Beauty 6 multifunctionele beautyproducten voor op reis Handig om lichter te reizen zijn de hybride cosmetica voor meervoudig gebruik. Dat gaat veel verder dan de simpele douchegel voor haar en lichaam. De nieuwe trend, die zich zowel in verzorgingsproducten als in make-up manifesteert, leidt tot minder consumptie en minder weggegooide verpakkingen.
Beauty Beauty Uitgetest: vier megamascara's 2022 is hét jaar van de XXL mascara’s die willen imponeren met een opvallend design en uitzonderlijke eigenschappen. Maar wat zijn ze echt waard, die spectaculair ogende mascara’s die almaar langere, meer gevulde wimpers beloven, gegarandeerd zonder klonters?
Beauty Beauty Voor je getest: behandelingen voor een stevigere huid en een strakker lichaam Wij testten een aantal behandelmethodes die focussen op het verstevigen en verbeteren van de huid, met – hopelijk – een strakker lichaam tot gevolg. Zijn ze het afzien en het prijskaartje waard?
Beauty Beauty Hou het simpel: tips van het genderneutrale The Ordinary voor een goede huidverzorging Het merk The Ordinary, bekend om hun betaalbare formules op basis van steringrediënten, is nu verkrijgbaar bij Ici Paris XL. De genderneutrale aanpak spreekt zowel jongeren aan als mannen die op zoek zijn naar een eenvoudige routine. Tips van Joseph Basham, directeur wetenschappelijke communicatie bij The Ordinary.
Beauty Beauty Drunk Elephant, het eigenzinnige clean beauty-merk van Tiffany Masterson, komt naar België Drunk Elephant, het Amerikaanse clean beauty-merk met slim gekleurde verpakkingen, is vanaf 1 juni te verkrijgen in ons land. Oprichtster Tiffany Masterson bande een reeks verdachte ingrediënten en adviseert om haar producten als smoothies aan te brengen. Een woordje uitleg bij deze nieuwe skincare-filosofie.
Beauty Beauty Tata Harper: visionair op vlak van ecologisch verantwoorde luxecosmetica Toen Tata Harper iets meer dan tien jaar geleden de toon zette voor 100 procent natuurlijke, veganistische en ecologisch verantwoorde luxecosmetica, was ze eigenlijk een beetje visionair. Vanuit haar boerderij in Vermont beïnvloedt deze Amerikaanse van Colombiaanse afkomst nu de hele industrie.
Beauty Beauty Op bezoek bij Chanels cameliakwekers: ‘Wij luisteren naar de planten, in plaats van ze te beteugelen’ Met de hulp van plantkundige Jean Thoby ontwikkelde Chanel een programma om de symboolbloem van het huis te beschermen. In de Landes kweekt hij meer dan tweeduizend cameliavariëteiten van over de hele wereld.
Beauty Beauty Inspiratie in de lucht: het atelier van drie parfumneuzen Een neutrale omgeving wat geur betreft mag dan een must zijn om parfums te creëren, toch zit geen van deze drie ‘neuzen’ graag in een vacuüm op inspiratie te wachten. Hun ateliers zijn een afspiegeling van hun persoonlijkheid.
Beauty Beauty Wrijf het erin: hoe effectief zijn gezichtsmassages? Net zoals een sportsessie ons silhouet verbetert, zou 'face fitness' onze gelaatstrekken weer in vorm brengen. De dynamiserende gezichtsmassage wordt steeds populairder, thuis en in spa's.
Beauty Beauty Handwerk: de comeback van een mooie manicure en nailart Vergeet de sobere French manicure. Extra lange nagels, met motiefjes of elegant gestyled, zijn nu hip. 'Nailart heeft de plaats van make-up ingenomen.'
Beauty Beauty 'Ik ben een make-upjunkie': Thom Walker gaat de beautycollecties voor Givenchy ontwerpen De Brit Thom Walker, een vertrouwd figuur backstage, is sinds begin dit jaar de nieuwe directeur make-upcreatie bij Givenchy. Hij begon zijn carrière als verkoper bij Harvey Nichols. Zijn durf en zin voor eenvoud sluiten mooi aan bij de stijl van het Parijse huis.
Beauty Beauty De winnaars van de Belgian Beauty Awards: mooier wordt het niet De jury van de Belgian Beauty Awards, samengesteld uit beautyjournalisten van de belangrijkste vrouwen- en lifestylemagazines van ons land, heeft zijn oordeel bekendgemaakt. Uit de honderden nieuwigheden die in 2021 zijn gelanceerd, werden 13 laureaten geselecteerd.
Beauty Beauty Aftershave: een verfijnd ritueel dat steeds meer ingang vindt bij jongeren Gelaatsverzorging wordt meer en meer genderneutraal. Maar scheren, en al wat daarbij hoort, blijft een van de laatste bastions van mannencosmetica.
Beauty Beauty Nu nog mooier: Dries Van Noten lanceert een beauty- en parfumlijn Er werd lang geheimzinnig over gedaan, maar nu is het dan eindelijk zover: Dries Van Noten lanceert een beauty- én parfumlijn. Niet één geur, maar tien verschillende. 'Ik hou van kleuren die clashen, prints en stoffen die niets met elkaar gemeen hebben. Dat idee wilde ik vertalen naar mijn parfums.' Eén ding is zeker: het karakter spat ervan af.
Beauty Beauty Primeur voor Dries Van Noten: Belgische ontwerper lanceert lijn van navulbare parfums en lippenstiften Het debuut van Dries Van Noten in de beautywereld staat al meer dan drie jaar in de stijgers. Het gaat om maar liefst tien parfums, gecreëerd door tien verschillende parfumeurs, die vanaf twee maart in de Antwerpse boetiek en online beschikbaar zijn. De Belgische ontwerper lanceert ook een make-uplijn met een collectie lipsticks.
Beauty Beauty Bevatten onze cosmetica weldra helemaal geen ingrediënten meer van dierlijke oorsprong? Het vegan aanbod in cosmetica, geboost door de verwachtingen van generatie Z, groeit zienderogen. Het verbod op proeven met dieren, dat al geldt in Europa, wint ook veld in de rest van de wereld.
Beauty Beauty Violette Serrat, make-upartiest: 'Sociale media hebben mijn werk een menselijke dimensie gegeven' De Franse Violette Serrat (32) pendelt tussen Parijs en New York en leidt sinds deze zomer de make-upafdeling van Guerlain. Ze werkte voordien onder meer voor Vogue, Harper's Bazaar en bij Dior en Sephora, en lanceerde als populaire beautyinfluencer dit voorjaar haar eigen make-uplijn Violette_fr.
Beauty Beauty Hoezo slordig? Bevrijd de krul en steun de natural hair movement Na jaren van gladstrijken en verbergen dragen steeds meer mensen hun krullen met trots. De natural hair movement blijft groeien, maar de strijd is nog niet helemaal gestreden.
Beauty Beauty Soloslim: nogal wat parfummerken zetten vandaag monogeuren in de markt Een concentraat dat uit één enkel natuurlijk of synthetisch ingrediënt bestaat, is dat eigenlijk nog wel een parfum?
Beauty Beauty Een vleugje magie: parfum als een onzichtbaar, beschermend 'donsje' Parfumeurs grijpen meer en meer terug naar de mystieke rol van parfum. Een geur wordt dan een talisman. Of hoe je letterlijk betoverd kunt worden door het parfum dat iemand draagt.
Beauty Beauty Laurence Semichon van Diptyque: 'Meer inclusie zou de parfumindustrie goed doen' Laurence Semichon (45) leidde na een businessopleiding in Parijs tien jaar de parfumafdeling van Givenchy. Ze lanceerde in 2016 de parfums van Louis Vuitton en is sinds september 2019 senior vicepresident Parfum & Beauté van Diptyque, dat bekendstaat om zijn geurkaarsen en genderneutrale parfums en momenteel zijn zestigste verjaardag viert.
Culinair Culinair Dressed to serve: het nieuwe restaurantuniform is stijlvol én comfortabel Weg met de stijve, onpersoonlijke uniformen van het personeel in gastronomische restaurants. De nieuwe look is doordacht, stijlvol, compatibel met het huis én comfortabel.
Nieuws & Trends Nieuws & Trends Verzetsheldin Catherine 'Miss' Dior: meer dan een muze en de zus van De hele wereld denkt bij Miss Dior aan een parfum, maar de geur verwijst naar een vrouw van vlees en bloed. Het leven van Catherine Dior leest als een boek: van verkoopster tot verzetsheldin, van Ravensbrück naar de rozenvelden van Grasse. Het goede nieuws: dat boek is nu ook geschreven.
Beauty Beauty Het mes op de keel: het ouderwetse scheren bij mannen is terug Mannen scheren zich minder. Maar als ze het doen, kiezen ze meer en meer voor de ouderwetse manuele scheerbeurt. Omdat het prettig aanvoelt én voor de duurzaamheid.
Beauty Beauty Wellness aan de kust: in Knokke-Heist geen tekort aan degelijke huidverzorgingsmerken Vakantie is ook de tijd nemen om jezelf te verwennen, en in Knokke-Heist is er geen tekort aan wellnessmogelijkheden.
Human Interest Human Interest Van moesson tot mistral: waarom wind ons wonderen doet Zeilers en zweefvliegers houden de wind dagelijks in het oog, maar de meesten van ons merken hem pas op als hij zo hard blaast dat bossen en parken gesloten worden of de redders op het strand de rode vlag hijsen. Toch hebben we allemaal nood aan een fris windje op tijd en stond.
Culinair Culinair Petit jaune: het succes van de heerlijk verfrissende pastis verklaard Pastis smaakt heerlijk verfrissend op een zwoele zomerdag, maar dankt zijn succes niet alleen aan zijn anijssmaak: ook aan de merchandising.
Beauty Beauty Chanel viert honderd jaar N°5 met pop-upshop en nieuwe collectie N°5, het iconische parfum van Chanel, blaast dit jaar honderd kaarsjes uit. Dat werd eerder al gevierd met een grootscheepse reclamecampagne. Vanaf 29 juni komt daar ook een pop-upshop en een reeks nieuwe producten bij die op z'n zachtst gezegd bijzonder ogen.
Beauty Beauty Shampoo is terug: je hoofdhuid verzorgen is nu hét beautyritueel bij uitstek Vergeet die talgkuren: het is weer helemaal oké om je haar te wassen. Het liefst met natuurlijke ingrediënten en met bijzondere aandacht voor je hoofdhuid.
Culinair Culinair Waar of niet waar? Ontbijten moet je als een koning en vijf andere stellingen over de eerste maaltijd van de dag In onze almaar meer sedentaire leven is de eerste maaltijd van de dag wellicht niet meer zo essentieel als vaak wordt beweerd. De vraag is of hij dat ooit is geweest. Gilles Fumey, prof. culturele geografie aan de Sorbonne, ontkracht de mythes en stelt niet-ontbijters gerust.
Beauty Beauty Sterrenstof: waarom celebrity's hun eigen beautylijn starten Waarom celebrity's hun eigen beautylijn starten - Rihanna, Pharrell Williams, Lady Gaga en Jennifer Lopez willen meer zijn dan een muze. Daarom lanceren ze zoals steeds meer celebrity's hun eigen cosmeticamerk. Hun producten zijn zelden vernieuwend, maar spelen wel in op trends en verkopen als zoete broodjes, nog voordat mensen ze zelfs maar geprobeerd hebben.
Beauty Beauty Houtskool als cosmeticaproduct: 'Het zuivert de huid zonder haar te strippen' Houtskool is in enkele jaren tijd uitgegroeid tot een populair cosmeticabestanddeel. Het zuiverende zwarte goedje is een handige hulp voor vette huidjes en de dikkere mannenhuid. Zolang je maar niet met zelfgebrande houtskool begint te experimenteren.
Beauty Beauty Het nieuwe schoonheidsideaal: een stralende huid Het geheim van een stralende huid - Glowy skin is in. Wereldwijd streven vrouwen van alle leeftijden naar een huid die blaakt van gezondheid en straalt van nature. Het aanbod huidverzorging en make-up dat daarbij moet helpen, boomt.
Beauty Beauty Chanel N°5 bestaat 100 jaar: 25 weetjes over dit iconische parfum Chanel N°5 is ongetwijfeld de bekendste parfum ter wereld. Vandaag viert de geur zijn 100ste verjaardag. We onthullen 25 geheimen en weetjes over Gabrielle en haar legendarisch parfum.
Beauty Beauty Chanel N°5: het meest iconische der parfums wordt 100 jaar Van zijn creatie in 1921 tot vandaag: al honderd jaar blijft het succes van het bekendste Chanel-parfum onverminderd. 'Schatbewaarder' en huisparfumeur Olivier Polge wordt nu uitgedaagd om N°5 tegelijk te behouden én te updaten. Op naar de volgende honderd jaar. Met de zegen van Marilyn Monroe.
Beauty Beauty Ferm smeersel: de beautysector duikt in de wereld van fermentatie Fermentatie is niet langer enkel populair in Azië. Ook bij ons is de trend ingeburgerd en dat niet alleen in de voedingsindustrie: de beautywereld gaat volledig overstag voor gefermenteerde actieve bestanddelen.
Beauty Beauty Van luxeproduct naar dagelijkse routine: de opmars van het beautyserum Een op de vier huidverzorgingsproducten die vandaag over de toonbank gaan, is een serum. Terwijl het tien jaar geleden nog werd beschouwd als een luxueus extraatje, maakt het serum nu deel uit van de dagelijkse beautyroutine.
Beauty Beauty Parfum op maat: zijn gepersonaliseerde geuren de ultieme vorm van luxe? Het parfumaanbod is nog nooit zo uitgebreid geweest als vandaag. En toch zit de vraag naar gepersonaliseerde geuren in de lift, vooral bij de grote spelers in de luxe-industrie. Net als Guerlain of Maison Francis Kurkdjian biedt Louis Vuitton zijn rijkste klanten nu op maat gemaakte geuren aan. Parfums die tot 60.000 euro kunnen kosten.
Beauty Beauty Hermès lanceert nieuw mannenparfum: 'Als een fragiel grassprietje dat door beton klieft' Vijftien jaar na Terre d'Hermès lanceert het luxelabel voor het eerst nog eens een nieuwe mannengeur. Benieuwd of deze nieuwkomer net zo'n monument wordt als z'n voorganger.
Human Interest Human Interest Aan Gen Z: een portret van een generatie Gen Z'ers hebben nooit een wereld gekend zonder crisis of zonder smartphone. Sociale media zijn hun speeltuin, leslokaal en actieterrein. Ze zijn radicaal, maar niet altijd consequent. Ze laten zich niet in één hokje klasseren. Maar één ding hebben ze gemeen: ze kunnen het ontzettend goed uitleggen.
Beauty Beauty De neus achterna: in het spoor van François Demachy, de meester-parfumeur van Dior Bijna vijf jaar volgden filmmakers Arthur de Kersauson en Clément Beauvais het spoor van François Demachy, de meester-parfumeur van Dior. In de documentaire Nose kijk je achter de schermen van een beroep dat minder eenzaam is dan het lijkt.
Beauty Beauty Waarom een goeie gezichtsreiniging de eerste stap is naar een mooie huid Je gezicht reinigen is volgens experts de eerste stap naar een mooie huid. Niet over te slaan dus. Met doordacht gekozen producten is het bovendien helemaal geen 'corvee', maar een weldadige ervaring.
Beauty Beauty Als je huid hunkert: zelfmassage als broodnodig knuffelcontact Door de coronacrisis zijn onze sociale contacten tot een minimum beperkt. En dus lopen we heel wat tedere aanrakingen mis van mensen die ons lief zijn. Zelfmassage, al dan niet met behulp van kleine accessoires, kan helpen om wat van de spanning weg te nemen.