Designers tegen Aids bestaat 10 jaar

‘The First Decade’ biedt een terugblik op tien jaar Designers Against Aids.

Designers Against Aids (DAA) bestaat tien jaar en naar aanleiding daarvan lanceert stichtster Ninette Murk het boek “The First Decade”. Zoals de titel al doet vermoeden, een terugblik op het afgelopen decennium.

“Op een positieve manier sensibiliseren over HIV/AIDS en het seropositieve stigma wegwerken door het creëren van schoonheid”, luidt het motto van DAA. De organisatie liet zich onder meer opmerken met modecampagnes als Fashion against AIDS en werkte samen met tal van modehuizen, fotografen en ontwerpers. Sterren uit de rock- en popcultuur leenden hun gezicht.

Het boek bevat meer dan 100 foto’s met als onderwerp ‘pure schoonheid’ en blikt ook terug op de voorbije initiatieven en campagnes: alle hoogtepunten en de mooiste beelden passeren de revue.

Peter Piot, voormalig voorzitter van UNAIDS, filosoof-schrijver Alain de Botton en Ninette Murk zelf schreven teksten. De cover werd gemaakt door Erwin Olaf. Bovendien bevat elk boek een poster van de groep Tokio Hotel, één van de bands die meewerkten aan Fashion against AIDS en die een bijzonder trouwe en gemotiveerde fanbase heeft in de leeftijdsgroep die DAA wil bereiken.

De opbrengst van “The First Decade” gaat voor eendeel naar het nieuwe educatieve centrum van de DAA. Daar kunnen jongeren uit binnen-en buitenland leren hoe zij popcultuur kunnen gebruiken om hun leeftijdsgenoten op een leuke manier aan te zetten tot veilig vrijen.

AH.

Online via www.designersagainstaids.com en via www.centralpoint.nl

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content