Beyoncé kiest voor rolstoelmodel in nieuwe campagne

© shop.beyonce.com

Queen B deinst er niet voor terug om een duidelijk standpunt in te nemen. Voor de publiciteitscampagne van de nieuwe merchandising van haar ‘Formation’-plaat koos Beyoncé voor gelegenheidsmodel Jillian Mercado, een vrouw die omwille van musculaire dystrofie in een rolstoel zit.

Jillian Mercado, die in augustus een modellencontract tekende bij het IMG Models van Gisele Bündchen en Kate Moss, is met deze campagne niet aan haar proefstuk toe. Labels als Diesel en Nordstrom klopten ook al bij haar aan.

De jonge vrouw is maar wat enthousiast over deze nieuwe opdracht, want ze vindt het haar plicht om diversiteit in mode te promoten. ‘Toen ik opgroeide, besefte ik dat er echt een probleem was. Ik moet met alles wat binnen mijn bereik ligt, proberen om hier verandering in te brengen. Het is hoog tijd om de spotlights te richten op mensen die er ook gewoon maar bij willen horen. We mogen niet stoppen met erover te praten’, vertelde ze in een interview met Dazed.

Het hoeft niet te verbazen dat Beyoncé hier aandacht aan besteedt. Gelijkheid op vlak van ras en gender is een belangrijk punt op de agenda van de Amerikaanse popster. Haar plaat ‘Formation’ levert een serieuze portie kritiek op het falen van de gelijkheid van de verschillende bevolkingsgroepen in de VS. (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content