Andere lucht: campagne moet zin geven in vakantie in Wallonië

Kayakken op de Semois © Getty

Moest jij nog warm gemaakt worden om dit jaar onder de taalgrens op vakantie te gaan? In dat geval ligt er een nieuwe campagne klaar die je moet overtuigen.

Wallonie Belgique Tourisme lanceert een nieuwe campagne, ‘Changer d’air’ in het Frans en ‘Ruimte voor verademing’ in het Nederlands, om het toerisme in de regio een boost te geven. De toeristische sector hoopt zo mensen warm te maken om komende zomer uitstapjes te maken in Wallonië.

Nieuw tijdperk

De campagne wordt in alle regio’s van het land uitgerold, maar ook in het buitenland. Met de baseline ‘Ruimte voor verademing’ wil de campagne Belgen herinneren aan de toeristische belangen van hun eigen land. Verder lanceert de vzw een nieuwe website, visitwallonia.be, met informatie voor het organiseren en reserveren van uitstapjes in Wallonië. Bezoekers worden verder op de hoogte gehouden van de heropening van attracties en verblijven en de maatregelen voor de zomer van 2020. Er is ook een platform opgericht om toeristische bedrijven te helpen bij de coronamaatregelen.

‘Deze promotiecampagne voor het toerisme in Wallonië is meer dan een relancecampagne. Het is een nieuw tijdperk voor het toerisme in Wallonië. Ik hoop dat dit toerisme duurzamer, aantrekkelijker en de motor van een heel ecosysteem wordt’, stelt Waals minister van Toerisme Valérie De Bue (MR).

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content