Oude of versleten kledij kan je best niet zomaar in de vuilnisbak gooien. Zo belandt de kleding immers op de steeds groeiende afvalberg. In plaats daarvan kan je beter recycleren en zo een nieuw leven schenken aan je afdankertjes.

Bewustmaken

Het initiatief World Recycle Week maakt deel uit van H&M's doel om de modekringloop te dichten (Close the loop), door oude kledij te recycleren om er gerecycleerde textielvezels van te maken voor nieuwe producten. M.I.A. steunt dit concept en heeft een videoclip opgenomen voor H&M die op elf april gelanceerd wordt. . In de video wordt de impact op het milieu van gedumpte kledij op stortplaatsen over heel wereld benadrukt.

Recycleren

Sinds 2013 kunnen klanten hun gedragen of versleten kledij en textiel, van welk merk en in welke staat dan ook, binnenbrengen in elke H&M winkel. Zo kan je vermijden dan gedragen kledij op de stortplaats terechtkomt. In ruil krijgen klanten een kortingsbon. Sinds H&M met het project gestart is in 2013, heeft het Zweedse bedrijf al meer dan 25,000 ton aan kledij verzameld en 2 jaar geleden lanceerde H&M de eerste nieuwe kledingstukken uit gerecycleerd materiaal.

#HMrehaul

Ken je een 'haul', het concept van bloggers die uitpakken met hun nieuwste aankopen via sociale media of YouTube? Om duurzaamheid te promoten zouden we beter massaal het omgekeerde doen: opscheppen over manieren om kleding een nieuw leven te geven. Met de hashtag #HMrehaul kan je een video maken waarin je toont welke kledingstukken je zal binnenbrengen en aantonen dat je kiest voor een gesloten kringloop in plaats van bergen textiel op de stortplaats. (LP)

Oude of versleten kledij kan je best niet zomaar in de vuilnisbak gooien. Zo belandt de kleding immers op de steeds groeiende afvalberg. In plaats daarvan kan je beter recycleren en zo een nieuw leven schenken aan je afdankertjes. Bewustmaken Het initiatief World Recycle Week maakt deel uit van H&M's doel om de modekringloop te dichten (Close the loop), door oude kledij te recycleren om er gerecycleerde textielvezels van te maken voor nieuwe producten. M.I.A. steunt dit concept en heeft een videoclip opgenomen voor H&M die op elf april gelanceerd wordt. . In de video wordt de impact op het milieu van gedumpte kledij op stortplaatsen over heel wereld benadrukt. RecyclerenSinds 2013 kunnen klanten hun gedragen of versleten kledij en textiel, van welk merk en in welke staat dan ook, binnenbrengen in elke H&M winkel. Zo kan je vermijden dan gedragen kledij op de stortplaats terechtkomt. In ruil krijgen klanten een kortingsbon. Sinds H&M met het project gestart is in 2013, heeft het Zweedse bedrijf al meer dan 25,000 ton aan kledij verzameld en 2 jaar geleden lanceerde H&M de eerste nieuwe kledingstukken uit gerecycleerd materiaal. #HMrehaul Ken je een 'haul', het concept van bloggers die uitpakken met hun nieuwste aankopen via sociale media of YouTube? Om duurzaamheid te promoten zouden we beter massaal het omgekeerde doen: opscheppen over manieren om kleding een nieuw leven te geven. Met de hashtag #HMrehaul kan je een video maken waarin je toont welke kledingstukken je zal binnenbrengen en aantonen dat je kiest voor een gesloten kringloop in plaats van bergen textiel op de stortplaats. (LP)