Rapport: hoe inclusief zijn modeadvertenties nu echt?

15/09/17 om 15:28 - Bijgewerkt op 17/09/17 om 08:40

Het online platform The Fashion Spot publiceerde een diversiteitsrapport dat 187 printadvertenties voor mode onder de loep nam. Hoe divers zijn onze modecampagnes?

'Ik hou van mode als fantasie, maar om die fantasie te creëren moet ik mijn collecties op het soort mensen inspireren dat de kledij ook echt zou dragen. Dit gaat niet over diversiteit, maar over geloofwaardigheid.' Aan het woord is Shayne Oliver, huidig gastdesigner bij het Australische merk Helmut Lang. Wat Oliver in Vogue zei, is niet verkeerd: een campagne zonder diverse modellen is anno 2017 niet geloofwaardig. Al helemaal niet in een klimaat van immigratiebans en gepraat over het bouwen van muren. Een creatieve sector zoals mode kan op meerdere vlakken toonaangevend zijn.
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners