Tip: screening ‘Cowspiracy: The Sustainability Secret’ in Gent

Deze documentaire legt de impact van de veeteelt op ons klimaat bloot en ontzenuwt hoe deze industrie het beleid van onze overheden achter de schermen dicteert. De film geeft interessante feiten mee over de verwoestende effecten van de vleesindustrie en poogt vooral de carnivoorkijker wakker te schudden.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Onthutsend zoals Blackfish, inspirerend zoals An Inconvenient Truth. Zo wordt de documentaire Cowspiracy: The Sustainability Secret nu al omschreven. Cowspiracy laat niemand koud. Nadat hij de prent zag, pompte ook acteur Leonardo DiCaprio een pak geld in het project.

Verwoestende vleesindustrie

De Belg is gehecht aan zijn zondagse steak met frietjes. Maar we eten vaak vlees uit gewoonte zonder stil te staan bij de gevolgen. Vlees is echter niet altijd zo gezond als we denken – de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) adviseerde recent nog om te minderen met de consumptie van rood vlees omwille van gezondheidsredenen – en het zorgt voor nodeloos dierenleed.

Cowspiracy: The Sustainability Secret belicht nu ook een andere reden om minder of geen vlees meer te eten: de ecologische gevolgen en de corrupte manier waarop het vlees toch nog op ons bord belandt. De documentaire toont waarom verschillende milieuorganisaties het onderwerp doodzwijgen.

Op donderdag 26 november kan je in de Gentse filmzaal Sphinx ‘Cowspiracy: The Sustainability Secret’ bekijken. De screening wordt georganiseerd door Gentse eco-kruidenier Moor&Moor, communicatiestudio DIFT en Whatever Sunday. Restaurant Grand Hotel Reylof schenkt je na de film ook een vegan glas wijn, zodat je verantwoord kan debatteren na het zien van de documentaire. Meer info over het event via deze link.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content