“Iemand met coole schoenen en de verkeerde rugzak? Kan niet!”

Herschel blaast dit jaar tien kaarsjes uit. Wat begon met een rugzak, groeide uit tot een lifestylemerk dat bekendstaat om zijn kledij, accessoires en nóg meer rugzakken.

In 2009 richtte je samen met je broer Herschel op. Vanuit welke visie vertrokken jullie?

Medeoprichter Lyndon Cormack: “Op de markt vonden we alleen functionele of luxueuze merken terug. Een merk zoals dat van ons, dat functionaliteit combineert met een doordacht design, vonden we nergens. Iemand met coole schoenen en kledij droeg de verkeerde rugzak. Daar wilden wij verandering in brengen. Door een stijlvol en praktisch ontwerp te combineren met schappelijke prijzen, vonden we het gat in de markt.”

Jullie brachten al snel ook een kledinglijn en reiskoffers op de markt. Waarom?

“Je start met één product en vervolgens werk je een sterk design en een herkenbare identiteit uit. Daarna kun je uitbreiden. Hogesnelheidstreinen, Airbnb en Easyjet zijn vandaag een vaste waarde, daarom vonden wij de reisindustrie een logische stap. Vervolgens dachten we na over wat nog nuttig kon zijn op reis, zoals regenkledij en windjacks.”

Wat kunnen we de volgende tien jaar verwachten?

“Ik vind het belangrijk om ook eens stil te staan bij de voorbije tien jaar. Daarom willen wij verhalen met oude vrienden opnieuw vertellen in een nieuw jasje, en krijgen gekende prints en silhouetten een hedendaagse update.”

Het volledige interview met Lyndon Cormack lees je op weekend.be/herschel

herschel.eu

© GF

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content