Het Colosseum in Rome krijgt een restauratie ter waarde van 25 miljoen euro, met sponsoring door de Italiaanse schoenmaker Diego Della Valle die vooral bekend is van het schoenmerk Tod's.

De restauratie moet eind dit jaar starten en zal 24 tot 36 maanden vergen. De antieke arena blijft ondertussen open voor bezoekers.

Della Valle beloofde dat hij van het Colosseum geen gigantisch reclamebord wil maken, al zal de merknaam en het logo wel op meerdere manieren opduiken.

"Het einde van een nachtmerrie en het begin van grote hoop", zei de Romeinse burgemeester Gianni Alemanno. Hij gaf toe dat er door de afwezigheid van overheidsgeld verwaarlozing dreigde voor het monument.

Het Colosseum in Rome krijgt een restauratie ter waarde van 25 miljoen euro, met sponsoring door de Italiaanse schoenmaker Diego Della Valle die vooral bekend is van het schoenmerk Tod's. De restauratie moet eind dit jaar starten en zal 24 tot 36 maanden vergen. De antieke arena blijft ondertussen open voor bezoekers. Della Valle beloofde dat hij van het Colosseum geen gigantisch reclamebord wil maken, al zal de merknaam en het logo wel op meerdere manieren opduiken. "Het einde van een nachtmerrie en het begin van grote hoop", zei de Romeinse burgemeester Gianni Alemanno. Hij gaf toe dat er door de afwezigheid van overheidsgeld verwaarlozing dreigde voor het monument.