Voor 4 personen:

Geneeskundestudente Chloé Lauwers kookt graag en deelt haar culinaire vondsten op Instagram en haar blog. In Chloé Kookt (uitgeverij Pelckmans) verzamelde ze gezonde, niet al te moeilijke maar zeer smakelijke recepten. Gegrilde kipspiesjes...

Geneeskundestudente Chloé Lauwers kookt graag en deelt haar culinaire vondsten op Instagram en haar blog. In Chloé Kookt (uitgeverij Pelckmans) verzamelde ze gezonde, niet al te moeilijke maar zeer smakelijke recepten. Gegrilde kipspiesjes vallen altijd in de smaak en zoals ze zelf schrijft: "Iedereen houdt toch van pindasaus?" 8 (gemarineerde) kipspiesjes 3 el biologische pindakaas 3 el sojasaus 3 el esdoornsiroop 1/3 chilipeper 1 teentje look 15 g gember verse koriander 1. De pindasaus bereid je door de volgende ingrediënten te mixen in een hakmolentje: 3 el biologische pindakaas, 3 el sojasaus, 3 el esdoornsiroop, 1/3 chilipeper, 1 teentje look, 15 g gember. 2. Voeg een scheutje water toe en mix tot de saus iets lopender is. Gebruik biologische pindakaas die uit 100 procent pinda bestaat: die geeft de allerbeste smaak. 3. Gril de spiesjes in een beetje olijfolie of op de barbecue. Ik gebruik daarvoor graag Thaise gemarineerde kippenspiesjes die al een beetje pikant zijn. 4. Serveer de spiesjes met de pindasaus en werk af met wat fijngehakte koriander.