HET BESTE VAN 2010

1 © FOTO'S STUDIO BOLSTER

Uit de honderden nieuwe cosmeticaproducten die elk jaar uitkomen, kozen de beautyexperts van Knack Weekend en Le Vif Weekend hun favorieten. Voor de Weekend Beauty Awards selecteerden zij de mooiste verpakkingen, de beste make-up, de efficiëntste huidverzorging, de lekkerste geuren (dames en heren), de aangenaamste lichaamsproducten, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, het luxueuste product, de leukste nieuwkomer en ten slotte ook de meest trendy make-uplook van de defilés in 2010.

1 DESIGN

WINNAARMaison Martin Margiela Untitled

De wereld van Maison Margiela werd door Fabien Baron perfect vertaald in de flacon van Margiela’s eerste, langverwachte parfum. Het flesje lijkt zo uit een oud parfumlab te komen, hoewel het duidelijk de stempel van het modehuis draagt (bad in witte verf, wit garen dat refereert aan de bekende steekjes).

Info : 02 421 48 86. Voyage d’Hermès

De flacon van het parfum Voyage d’Hermès is even mooi als praktisch : de volledig draaibare houder beschermt het flesje.

In de parfumerie.

Guerlain Ecrin 6 couleurs

De Iranees-Egyptische ontwerpster India Mahdavi tekende voor Guerlain een elegant doosje met arabesken dat een oogschaduwpalet verbergt.

In de parfumerie.

2 MAKE-UP

WINNAAR

Lancôme Teint Miracle

Jaren van onderzoek én heel wat studies over licht en pigmenten liggen aan de basis van deze foundation die de aura van de perfecte huid nabootst. De teint wordt egaal en de huid lijkt van binnenuit te stralen zonder dat ze gaat glanzen.

In de parfumerie. Dior Diorskin Nude Compact Gelée

Compacte foundation met een gelcrèmetextuur die op de huid in poeder verandert. Hij geeft een mat, natuurlijk effect en dekt goed.

In de parfumerie.

O.P.I. nagellak

Nagellak blijft een trendsetter. O.P.I. biedt kwaliteitslak in modieuze kleuren en met grappige namen.

In de parfumerie.

3 HAIR & BODY

WINNAAR

Shiseido Gommage Douceur pour le corps

Scrub die een perfect evenwicht vindt tussen zachtheid en efficiëntie. De praktische tube bevat een crèmetextuur die zich gemakkelijk laat aanbrengen. Extra troef is de subtiele geur van kersenbloesem.

In de parfumerie. Kérastase Elixir Ultime

Exotische haarolie met sensuele geur. Druppels zijn voldoende om het haar te voeden en zacht te maken.

Bij de Kérastasekapper.

Balenciaga Exfoliant Noir pour le corps

Grondig maar niet agressief : de zwarte korrelscrub maakt de huid zacht en parfumeert subtiel.

In de parfumerie.

4 FACE CARE

WINNAAR

Clinique Even Better Clinical Dark Spot Corrector

Steeds meer mensen willen van hun vlekkerige, oneffen teint af en gebruiken egaliserende producten. Dit parfumvrije serum van Clinique heeft een smeltende textuur en brengt al na enkele weken zichtbaar beterschap voor ouderdomsvlekjes en acnelittekens.

In de parfumerie. Clarins Capital Lumière

Een stralende teint is de nieuwe focus. Clarins ontwikkelde een product voor de rijpere huid dat de huid opnieuw oplicht.

In de parfumerie.

Helena Rubinstein Prodigy Powercell Serum

Plantenstamcellen waren vorig jaar een grote trend. Die van de criste marine belooft minder rimpels, meer stevigheid, glans en hydratatie.

In de parfumerie.

5 BEST BUDGET

WINNAAR

L’Oréal Studio Secrets

L’Oréal bedacht een lijn van professionele make-upproducten waarbij wordt aangegeven bij welke oog- en haarkleur ze het meest flatterend zijn. Zeer gebruiksvriendelijk en van een onberispelijke kwaliteit.

In de grootdistributie. Eucerin Aquaporin Active

Eucerin integreerde de met Nobelprijs gelauwerde aquaporintechnologie in een gamma van hydraterende producten met aangename texturen.

In de grootdistributie.

Bourjois Sweet Kiss Shine

Oliën en fijne wassen maken dat deze stift vlot over de lippen glijdt, ze glad maakt en langdurig kleur en glans geeft.

Parfumerie en drogisterij.

6 WOMEN’S FRAGRANCE

WINNAAR

Voyage d’Hermès

Heel soms wordt een parfum gelanceerd dat alles heeft om een klassieker te worden.

Voyage d’Hermès is zo’n evenwichtige compositie, opgebouwd uit kwaliteitsingrediënten (citrus, hout en kruiden) die mooi evolueren en lang houden. Een elegant parfum dat zowel door vrouwen als mannen kan gedragen worden.

In de parfumerie. Thierry Mugler Womanity

Mugler is gereputeerd om zijn gedurfde, originele parfums en bevestigt dat met Womanity. Het zout-zoetcontrast van vijg en kaviaar geeft een parfum zonder weerga.

In de parfumerie.

Estée Lauder Private Collection Jasmin & White Moss

Witte bloemen en groene kruiden geven een gesofisticeerd parfum dat lang houdt.

In de parfumerie.

7 MAN’S FRAGRANCE

WINNAAR

Bleu de Chanel

Met Bleu heeft huisparfumeur Jacques Polge het mediterrane willen vatten in een parfum dat de frisheid van grapefruit meekreeg, maar ook warme geuren van kruidige gewassen. Het groene, droge aroma van vetiver is de ruggengraat van deze elegante compositie, die fris begint en evolueert naar een warme huidgeur.

In de parfumerie. Loewe 7

De 7 verwijst naar het aantal geurakkoorden in dit parfum, waarin peper, wierook en vetiver opvallen. Voor de Spaanse Academia del Perfume de beste mannengeur van 2010.

In de parfumerie.

Marc Jacobs Bang !

Jacobs koos voor een flinke dosis peper, ingepakt met vetiver, patchoeli en wit mos. Sterk en coherent.

In de parfumerie.

8 HIGH LUXURY

WINNAAR

Valmont Prime Generation

Valmont herlanceerde zijn topgamma dat geactualiseerd werd met de nieuwste bevindingen uit de celtechnologie. De aangename texturen dringen snel in de huid, geven comfort en ruiken erg lekker.

In de parfumerie. Estée Lauder Re-Nutriv Ultimate Lift

Ook dit topgamma voor de rijpere huid werd geüpdatet met de laatste technologieën. Verfijnde texturen en microgoudpigmenten voor instant éclat.

In de parfumerie.

Armani Crema Nera High Recovery Elixir

Herstellend elixir met een smeltende textuur die de huid beschermt, herstelt en verzacht.

In de betere parfumerie.

9 BEST NEW LINE

WINNAAR

Maison Francis Kurkdjian

De getalenteerde parfumeur opende twee jaar geleden zijn eigen parfumhuis. Luxueuze geuren, verpakt in eenvoudig maar chic design weerspiegelen zijn stijl.

Bij Graanmarkt 13(Antwerpen) en Senteurs d’Ailleurs (Brussel).

Honoré des Prés

Deze biopionier in de parfumwereld liet zich leiden door de natuur. Het resultaat : originele geuren met ecoverpakking én Ecocertlabel.

Bij Verso (Antwerpen).

Qiriness

Sparituelen inspireerden het Zwitserse merk voor zijn gelaats- en lichaamsverzorging die zuurstof brengt in de huid en die gifstoffen afvoert.

Exclusief bij Ici Paris XL

10 BACKSTAGE

WINNAAR

M.A.C. voor Donna Karan A/W 2010

M.A.C. is als trendsetter de favoriete partner tijdens modedefilés. Voor Donna Karan bedacht Charlotte Tilbury een elegante, toegankelijke én modieuze look die verschillende trends van het seizoen bundelde : donkere kleurwaas op de ogen, obligate rode lipstick en smetteloze teint.

Dior A/W 2010

Dior zet de make-upregels naar zijn hand en weet een kleurrijke, wat meer extravagante make-up toch draagbaar te maken.

Chanel A/W 2010

Een artistieke interpretatie van de eeuwig populaire smokey eyes. Met dank aan Peter Philips, de kleurentovenaar die Chanel naar nieuwe artistieke hoogtes voert.

DOOR SOFIE ALBRECHT – FOTO’S STUDIO BOLSTER

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content