
HET BESTE VAN 2010
Uit de honderden nieuwe cosmeticaproducten die elk jaar uitkomen, kozen de beautyexperts van Knack Weekend en Le Vif Weekend hun favorieten. Voor de Weekend Beauty Awards selecteerden zij de mooiste verpakkingen, de beste make-up, de efficiëntste huidverzorging, de lekkerste geuren (dames en heren), de aangenaamste lichaamsproducten, de beste prijs-kwaliteitsverhouding, het luxueuste product, de leukste nieuwkomer en ten slotte ook de meest trendy make-uplook van de defilés in 2010.
1 DESIGN
WINNAARMaison Martin Margiela Untitled
De wereld van Maison Margiela werd door Fabien Baron perfect vertaald in de flacon van Margiela’s eerste, langverwachte parfum. Het flesje lijkt zo uit een oud parfumlab te komen, hoewel het duidelijk de stempel van het modehuis draagt (bad in witte verf, wit garen dat refereert aan de bekende steekjes).
Info : 02 421 48 86. Voyage d’Hermès
De flacon van het parfum Voyage d’Hermès is even mooi als praktisch : de volledig draaibare houder beschermt het flesje.
In de parfumerie.
Guerlain Ecrin 6 couleurs
De Iranees-Egyptische ontwerpster India Mahdavi tekende voor Guerlain een elegant doosje met arabesken dat een oogschaduwpalet verbergt.
In de parfumerie.
2 MAKE-UP
WINNAAR
Lancôme Teint Miracle
Jaren van onderzoek én heel wat studies over licht en pigmenten liggen aan de basis van deze foundation die de aura van de perfecte huid nabootst. De teint wordt egaal en de huid lijkt van binnenuit te stralen zonder dat ze gaat glanzen.
In de parfumerie. Dior Diorskin Nude Compact Gelée
Compacte foundation met een gelcrèmetextuur die op de huid in poeder verandert. Hij geeft een mat, natuurlijk effect en dekt goed.
In de parfumerie.
O.P.I. nagellak
Nagellak blijft een trendsetter. O.P.I. biedt kwaliteitslak in modieuze kleuren en met grappige namen.
In de parfumerie.
3 HAIR & BODY
WINNAAR
Shiseido Gommage Douceur pour le corps
Scrub die een perfect evenwicht vindt tussen zachtheid en efficiëntie. De praktische tube bevat een crèmetextuur die zich gemakkelijk laat aanbrengen. Extra troef is de subtiele geur van kersenbloesem.
In de parfumerie. Kérastase Elixir Ultime
Exotische haarolie met sensuele geur. Druppels zijn voldoende om het haar te voeden en zacht te maken.
Bij de Kérastasekapper.
Balenciaga Exfoliant Noir pour le corps
Grondig maar niet agressief : de zwarte korrelscrub maakt de huid zacht en parfumeert subtiel.
In de parfumerie.
4 FACE CARE
WINNAAR
Clinique Even Better Clinical Dark Spot Corrector
Steeds meer mensen willen van hun vlekkerige, oneffen teint af en gebruiken egaliserende producten. Dit parfumvrije serum van Clinique heeft een smeltende textuur en brengt al na enkele weken zichtbaar beterschap voor ouderdomsvlekjes en acnelittekens.
In de parfumerie. Clarins Capital Lumière
Een stralende teint is de nieuwe focus. Clarins ontwikkelde een product voor de rijpere huid dat de huid opnieuw oplicht.
In de parfumerie.
Helena Rubinstein Prodigy Powercell Serum
Plantenstamcellen waren vorig jaar een grote trend. Die van de criste marine belooft minder rimpels, meer stevigheid, glans en hydratatie.
In de parfumerie.
5 BEST BUDGET
WINNAAR
L’Oréal Studio Secrets
L’Oréal bedacht een lijn van professionele make-upproducten waarbij wordt aangegeven bij welke oog- en haarkleur ze het meest flatterend zijn. Zeer gebruiksvriendelijk en van een onberispelijke kwaliteit.
In de grootdistributie. Eucerin Aquaporin Active
Eucerin integreerde de met Nobelprijs gelauwerde aquaporintechnologie in een gamma van hydraterende producten met aangename texturen.
In de grootdistributie.
Bourjois Sweet Kiss Shine
Oliën en fijne wassen maken dat deze stift vlot over de lippen glijdt, ze glad maakt en langdurig kleur en glans geeft.
Parfumerie en drogisterij.
6 WOMEN’S FRAGRANCE
WINNAAR
Voyage d’Hermès
Heel soms wordt een parfum gelanceerd dat alles heeft om een klassieker te worden.
Voyage d’Hermès is zo’n evenwichtige compositie, opgebouwd uit kwaliteitsingrediënten (citrus, hout en kruiden) die mooi evolueren en lang houden. Een elegant parfum dat zowel door vrouwen als mannen kan gedragen worden.
In de parfumerie. Thierry Mugler Womanity
Mugler is gereputeerd om zijn gedurfde, originele parfums en bevestigt dat met Womanity. Het zout-zoetcontrast van vijg en kaviaar geeft een parfum zonder weerga.
In de parfumerie.
Estée Lauder Private Collection Jasmin & White Moss
Witte bloemen en groene kruiden geven een gesofisticeerd parfum dat lang houdt.
In de parfumerie.
7 MAN’S FRAGRANCE
WINNAAR
Bleu de Chanel
Met Bleu heeft huisparfumeur Jacques Polge het mediterrane willen vatten in een parfum dat de frisheid van grapefruit meekreeg, maar ook warme geuren van kruidige gewassen. Het groene, droge aroma van vetiver is de ruggengraat van deze elegante compositie, die fris begint en evolueert naar een warme huidgeur.
In de parfumerie. Loewe 7
De 7 verwijst naar het aantal geurakkoorden in dit parfum, waarin peper, wierook en vetiver opvallen. Voor de Spaanse Academia del Perfume de beste mannengeur van 2010.
In de parfumerie.
Marc Jacobs Bang !
Jacobs koos voor een flinke dosis peper, ingepakt met vetiver, patchoeli en wit mos. Sterk en coherent.
In de parfumerie.
8 HIGH LUXURY
WINNAAR
Valmont Prime Generation
Valmont herlanceerde zijn topgamma dat geactualiseerd werd met de nieuwste bevindingen uit de celtechnologie. De aangename texturen dringen snel in de huid, geven comfort en ruiken erg lekker.
In de parfumerie. Estée Lauder Re-Nutriv Ultimate Lift
Ook dit topgamma voor de rijpere huid werd geüpdatet met de laatste technologieën. Verfijnde texturen en microgoudpigmenten voor instant éclat.
In de parfumerie.
Armani Crema Nera High Recovery Elixir
Herstellend elixir met een smeltende textuur die de huid beschermt, herstelt en verzacht.
In de betere parfumerie.
9 BEST NEW LINE
WINNAAR
Maison Francis Kurkdjian
De getalenteerde parfumeur opende twee jaar geleden zijn eigen parfumhuis. Luxueuze geuren, verpakt in eenvoudig maar chic design weerspiegelen zijn stijl.
Bij Graanmarkt 13(Antwerpen) en Senteurs d’Ailleurs (Brussel).
Honoré des Prés
Deze biopionier in de parfumwereld liet zich leiden door de natuur. Het resultaat : originele geuren met ecoverpakking én Ecocertlabel.
Bij Verso (Antwerpen).
Qiriness
Sparituelen inspireerden het Zwitserse merk voor zijn gelaats- en lichaamsverzorging die zuurstof brengt in de huid en die gifstoffen afvoert.
Exclusief bij Ici Paris XL
10 BACKSTAGE
WINNAAR
M.A.C. voor Donna Karan A/W 2010
M.A.C. is als trendsetter de favoriete partner tijdens modedefilés. Voor Donna Karan bedacht Charlotte Tilbury een elegante, toegankelijke én modieuze look die verschillende trends van het seizoen bundelde : donkere kleurwaas op de ogen, obligate rode lipstick en smetteloze teint.
Dior A/W 2010
Dior zet de make-upregels naar zijn hand en weet een kleurrijke, wat meer extravagante make-up toch draagbaar te maken.
Chanel A/W 2010
Een artistieke interpretatie van de eeuwig populaire smokey eyes. Met dank aan Peter Philips, de kleurentovenaar die Chanel naar nieuwe artistieke hoogtes voert.
DOOR SOFIE ALBRECHT – FOTO’S STUDIO BOLSTER
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier