Veet stopt met uitzenden van omstreden reclamefilmpjes

© Veet

Het beautymerk Veet stopt met de ‘Don’t Risk Dudeness’-campagne nadat ze van overal ter wereld kritiek kregen. De filmpjes lieten uitschijnen dat vrouwen die zich niet deftig onthaarden gelijk waren aan harige mannen.

Het beautymerk Veet stopt met de ‘Don’t Risk Dudeness’-campagne nadat ze van overal ter wereld kritiek kregen. De filmpjes lieten uitschijnen dat vrouwen die zich niet deftig onthaarden gelijk waren aan harige mannen.

Als reactie op de stapels kritiek, verwijderde Veet de filmpjes. In een statement liet het merk weten dat ‘ze de campagne zullen overdenken en de clips verwijderen’. Bovendien stond in de verklaring te lezen dat de campagne bedacht was door drie vrouwen. ‘We wilden iedereen laten weten via deze campagne dat we snappen hoe het voelt om een vrouw te zijn.’

‘Het idee voor deze campagne kwam van een vrouw die ons vertelde dat bij het eerste gevoel van stoppeltjes, ze zich een ‘dude’ voelde. En dat leek ons een simpel, maar leuk verhaal’, klonk het in de verklaring. ‘Het is nooit onze intentie geweest om iemand te beledigen.’ (AB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content