Mickey-oortjes en marktkramers

28/04/10 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Het indrukwekkendste design van 2010, zo bleek tijdens de meubelweek van Milaan, is onzichtbaar. Of net niet.

Design is, kort samengevat, de som van vorm en functie. Maar vorm domineert al jaren de meubelindustrie. Zeker in Milaan, waar fabrikanten hoofdzakelijk zijn gespecialiseerd in fonkelend eye candy. Anno 2010 verwachten we net iets meer. De uitdagingen van de eenentwintigste eeuw zijn niet die van de jaren veertig en vijftig, toen de belangrijkste designbedrijven hun eerste stappen zetten. We hebben andere zorgen (het milieu is er een van). We leven anders (in veel gevallen kleiner dan onze ouders en grootouders, maar ook comfortabeler). We brengen meer tijd door achter onze computers dan in onze fauteuils (gezocht : desktopdesigners).
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners