BIO EN LOKAAL ALS DAGELIJKSE KOST

15/11/16 om 21:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 10:25

Colruyt, dat al jaren uitpakt met de laagste prijzen, opende twee jaar geleden zijn eerste filiaal van Cru, een luxueuze versmarkt. De prijs is er geen punt meer, alles ademt versheid, ambacht en smaak. Ook boerenmarkten, veganistische kruideniers en nose-to-tail slagers zetten volop in op kwaliteit, nabijheid en beleving. En de consument is er klaar voor.

Om te snappen waar deze trend vandaan komt, gaan we praten met de Nederlandse Joszi Smeets. Zij staat samen met Joris Lohman aan het hoofd van Food Hub : een expertisecentrum dat opleidingen aanbiedt aan professionals in de voedselsector. Zo geven ze duiding bij de snel veranderende wereld van voedsel en landbouw. "De opkomst van de nieuwe foodconcepten is het resultaat van een tegenbeweging", aldus Joszi. "Om duidelijk te maken wáártegen de consument zich afzet, moet ik even geschiedenisles geven, " lacht ze, "maar ik probeer het kort te houden."
...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners