België van buitenaf

01/04/09 om 00:00 - Bijgewerkt op 30/03/18 om 14:26

Waarom werkt het ene merk prima in ons land, en het andere totaal niet ? Met andere woorden : welke stijl typeert ons volkje ? Omdat een kijk van buitenaf vaak frisse inzichten geeft, vroegen we het aan IKKS, een Frans merk met België als grootste afzetmarkt.

Het Parijse vlaggenschip van IKKS ligt in de rue d'Argout, een zijstraat van de hippe rue Etienne Marcel. Dit pand ademt perfect de sfeer van het merk, zoals omschreven door Pierre-André Cauche, CEO van Zannier, de textielgroep waartoe IKKS behoort : "Natuurlijke, comfortabele urban chic met een sportief element, en met oog voor details." Samen met Barbara Gendre, verantwoordelijk voor imago en communicatie, probeert hij te verklaren waarom dit goed scoort in ons land. Zó goed, dat IKKS wel eens verkeerd ...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee

Onze partners