The kids are alright

Never change a winning team. Al voor de achtste keer brengen Raf Simons en Eastpak samen een collectie uit. “We brengen luxemannenmode dichter bij de jeugd in de straat.”
Wat is het idee achter deze Eastpak-collectie?
Raf Simons: “De zakken zijn opgevat als draagbare posters, met foto’s van bekende gezichten uit de punkscene, die eind jaren zeventig ook tegen de muren van veel jongenskamers hingen.”
Waarom koos u voor die subcultuur?
“De rol van mode in een subcultuur zoals die van de punkers heeft me altijd gefascineerd. De kids van toen gingen op een creatieve manier met hun kleren om, door er dingen aan toe te voegen en weg te halen. Ze maakten er iets heel persoonlijks van, maar tegelijk zei het ook veel over hun subcultuur en de muziek waarnaar ze luisterden.”
Raf Simons heeft veel jonge fans. Hoe bereikt u de jeugd?
“Mijn werk gaat over hen. Jongeren zijn mijn voornaamste bron van inspiratie. Door samen te werken met Eastpak proberen we het merk toegankelijker te maken voor iedereen, en zeker voor de jonge fans die graag ‘een Raf Simons’ willen.”
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier