Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger via een speciale app reisadvies op maat om de vlucht te halen. "In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht", meldt de spoorwegmaatschappij.

Met het proefproject wil NS, in samenwerking met Schiphol, de bereikbaarheid van de luchthaven per openbaar vervoer vergroten. "We zetten alles op alles om de reiziger zo snel mogelijk op Schiphol te krijgen", aldus het bedrijf.

NS start van 14 juli tot 1 september met de zogeheten "Schiphol Garantie Service" (SGS). Daarna bekijkt het spoorbedrijf of de dienst definitief wordt ingevoerd.

Reizigersorganisatie Rover vindt dat de aankomstgarantie er altijd moet zijn en dat daar niet extra voor zou moeten worden betaald. (Belga/MS)

Tegen een vergoeding van 5 euro krijgt de reiziger via een speciale app reisadvies op maat om de vlucht te halen. "In het uiterste geval brengen we je met taxi en begeleiden je naar de balie op Schiphol, of als het dan niet lukt vergoeden we de kosten van bijvoorbeeld omboeking of je vlucht", meldt de spoorwegmaatschappij. Met het proefproject wil NS, in samenwerking met Schiphol, de bereikbaarheid van de luchthaven per openbaar vervoer vergroten. "We zetten alles op alles om de reiziger zo snel mogelijk op Schiphol te krijgen", aldus het bedrijf. NS start van 14 juli tot 1 september met de zogeheten "Schiphol Garantie Service" (SGS). Daarna bekijkt het spoorbedrijf of de dienst definitief wordt ingevoerd. Reizigersorganisatie Rover vindt dat de aankomstgarantie er altijd moet zijn en dat daar niet extra voor zou moeten worden betaald. (Belga/MS)