Kustseizoen 2010 pakt uit met nieuwe toeristische initiatieven
Westtoer, het West-Vlaamse toerisme- en recreatiebedrijf, wil de Belgische kust tot de ideale vakantiebestemming bombarderen.
Jaarlijks trotseren zestien miljoen bezoekers het wisselvallige Belgische klimaat om een dagje te genieten van het strand en de Noordzee. Om nog meer toeristen te lokken, voert Westtoer dit seizoen een aantal veranderingen door.
Het nieuwe Kustlogo van het West-Vlaamse provinciebedrijf voor toerisme en recreatie is de meest ingrijpende wijziging. De blauwe achtergrond, een verwijzing naar het Noordzeewater, en de witte letters moeten een actieve en eigentijdse Kust reflecteren.
Activiteitenaanbod
Bij het logo hoort ook een nieuwe toeristische kaart. Een plattegrond van de tien Kustgemeenten maakt jong en oud wegwijs in het ruime activiteitenaanbod aan zee. Natuurliefhebbers vinden er de groenste wandelgebieden op terug terwijl deze kaart ook jongeren de weg naar de hipste beachclubs toont. Het plan bevat nog een informatief luik waarin bezoekers de kans krijgen om de ‘Agenda aan zee’ te ontdekken.
Analoog naar de ‘Coast Music Festival’-jongerencampagne van 2009, zal dit jaar ‘KustZe’ muziek in de schijnwerpers plaatsen. Daarnaast promoot de actie ook voordelige logeer- en eetgelegenheden. De kick-off van de nieuwe campagne gebeurt op de zesde editie van Dranouter op Zee tijdens het weekend van 24 en 25 april. Een promocampagne in samenwerking met radiozender Studio Brussel moet nog meer jongeren warm maken voor een vakantie aan zee.
Ook de fietsfanaten worden deze zomer verwend. Voor het tweede jaar op rij staat het initiatief ‘Trap & Tram’, een samenwerking met De Lijn en fiets- en gocartverhuurders, op stapel. Voor zeventien euro kan u de Kuststreek met de tram en de fiets verkennen.
Tiffany Philips
Meer informatie over het Kustseizoen 2010 vindt u op: http://www.dekust.org
Alle info over het initiatief ‘Trap & Tram’ is terug te vinden op: http://trapentram.be
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier