Apple toont nieuwe Safari aan de hand van een Belgische reis blog

Ieder jaar toont Apple tijdens de Worldwide Developers Conference zijn nieuwe producten. Dit jaar gebruikten ze daarvoor ook de Belgische reis blog classetouriste.be. De reactie van Debbie Pappyn, één van de drijvende krachten achter de blog.

Ieder jaar toont Apple tijdens de Worldwide Developers Conference zijn nieuwe producten en software. Dit jaar gebruikten ze daarvoor ook de Belgische reis blog classetouriste.be. De reactie van Debbie Pappyn, één van de drijvende krachten achter de blog.

Ieder jaar toont Apple tijdens de Worldwide Developers Conference in San Francisco zijn nieuwe producten en software. Miljoenen Apple mensen volgen de conferentie live via internet. Tijdens de keynote speech van Craig Federighi, hoofd van OS X development, verscheen opeens de Belgische reis blog classetouriste.be in beeld.

Debbie Pappyn en David De Vleeschauwer, de drijvende krachten achter de blog, wisten van niets en waren zelf stomverbaasd toen ze werden gebeld door vrienden uit Hongkong die de reis blog opeens voorbij zagen komen op de Apple Conferentie. Toch een verrassende keuze van Apple, temeer omdat de andere sites die getoond werden allemaal grote namen waren zoals BBC Travel en Conde Nast.

Maar het is niet de eerste keer dat classetouriste.be een plaatsje in mag nemen tussen de grote reissites. Vorig jaar won de blog twee Lovie Awards, het Europese alternatief voor de Amerikaanse Webby Awards. Andere winnaars waren toen onder andere CNN, Conde Nast Traveller, TripAdvisor.

En in 2012 koos de Amerikaanse reiscolumnist Christopher Elliott van National Geographic en The Washington Post classetouriste.be tot één van de dertien beste reisblogs.

Hoe verklaart Debbie Pappyn de aandacht voor hun blog? Alhoewel classetouriste.be maar een klein project is waarop zij en David De Vleeschauwer een soort portfolio van hun reizen bijhouden onderscheiden zij zich van andere blogs door de tijd en moeite die ze erin steken en doordat de blog sexyer oogt. Qua inhoud staat er minder op dan ze zouden willen omdat hun hoofdjob de geschreven pers blijft, maar wat ze schrijven ziet er zeer goed verzorgd uit en valt op door de mooie beelden.

Blij is Debbie in ieder geval wel met de aandacht van Apple. Sinds de presentatie wordt er door allerlei bezoekers uit het buitenland naar hun blog gezocht en gaan Chinese bezoekers op zoek naar de naam van de site met het verhaal A Golden Charm Called Burma, het verhaal dat op de Apple conferentie te zien was. (MS)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content