Zijn de huidige generaties luxelogo's saai geworden?

12/02/19 om 21:00 - Bijgewerkt op 13/02/19 om 15:55
Uit Knack Weekend Black van 13/02/19

Nu steeds meer modehuizen hun iconische logo inwisselen voor een strak, jong design, lijken de logo's wel heel erg op elkaar.

Het begon, zoals wel vaker in de mode, met Hedi Slimane. Toen de ontwerper in 2012 Yves Saint Laurent heruitvond, nam hij eerst het logo onder handen. Hij verving het door een eenvoudiger Saint Laurent Paris in blokletters - zonder Yves. Het legendarische YSL-insigne, ooit nog ontworpen door grafisch ontwerper Cassandre, wordt nog slechts uitzonderlijk gebruikt. Sindsdien gaat zowat elke herlancer...

Verder lezen?

Lees elke maand gratis 3 artikelen

Ik registreer mij Ik ben al geregistreerd
of

Knack-abonnees hebben onbeperkt toegang tot alle artikelen van Knack

Ik neem een abonnement Ik ben al abonnee