Webshops - en winkels natuurlijk ook - worden traditioneel opgedeeld in een mannen- en vrouwenafdeling. Als het van Zara afhangt zal dit niet altijd meer het geval zijn. Ze lanceren een 'Ungendered'-lijn, een collectie die niet toegewezen wordt aan een geslacht.

De collectie telt zestien kledingstukken met onder meer sweatshirts, T-shirts en hoodies in neutrale tinten. Ze worden aan het grote publiek geshowd door zowel een mannelijk als vrouwelijk model. Het is niet de eerste keer dat een modelabel experimenteert, eerder waagde Selfridges zich bijvoorbeeld aan een uniseks shopbelevenis 'Agender'. (Via Elle.com/AB)

Webshops - en winkels natuurlijk ook - worden traditioneel opgedeeld in een mannen- en vrouwenafdeling. Als het van Zara afhangt zal dit niet altijd meer het geval zijn. Ze lanceren een 'Ungendered'-lijn, een collectie die niet toegewezen wordt aan een geslacht.De collectie telt zestien kledingstukken met onder meer sweatshirts, T-shirts en hoodies in neutrale tinten. Ze worden aan het grote publiek geshowd door zowel een mannelijk als vrouwelijk model. Het is niet de eerste keer dat een modelabel experimenteert, eerder waagde Selfridges zich bijvoorbeeld aan een uniseks shopbelevenis 'Agender'. (Via Elle.com/AB)