Vooral Chinezen shoppen graag mode online

© iStock

China is de grote leider van de online modemarkt. Er wordt geschat dat tegen 2018 de Chinese online modemarkt groter zal zijn dan die van de Verenigde Staten en Europa samen.

Webshops die mode aanbieden in China varen wel bij hun keuze om een online modewinkel te openen. De grootste spelers in China zijn Tmall, JD en VIP.com. In 2016 heeft de Chinese modemarkt een omzet gedraaid van 126 miljard U.S. dollar. Dat zal in de toekomst alleen nog maar groeien, stellen experts. Er wordt verwacht dat die omzet tegen 2021 gestegen zal zijn tot 285.3 miljard, terwijl in Europa cijfers verwacht worden van 140.5 miljard omzet en in de Verenigde Staten 96.4 miljard.

Het rapport van Statista stelt dat de online modemarkt het goed doet. Ze merken op dat mensen al jaren gewoon zijn om kledij niet alleen winkels te shoppen, maar ook kleding te kopen via postorder catalogi. De stap om online kleding te bestellen was dus niet zo groot.

Andere oorzaken van de populariteit van online mode shoppen leggen ze bij de extraatjes die webshops aanbieden, zoals inspiratieblogs en handige tools. Maar ook de online influencers hebben veel invloed op ons online koopgedrag. Met behulp van sociale media leiden ze consumenten namelijk rechtstreeks naar webshops. Dat er op webshops vaak meer keuze is dan in fysieke winkels, trekt ook veel consumenten over de schreef. Ze kunnen rustig kiezen uit een groot aanbod, zowel in stijlen als in maten, en kunnen vaak gratis hun pakket laten opsturen. Webshops die de mogelijkheid geven om kleding gratis terug te sturen of om te ruilen zijn ook heel populair.

Infographic: China Is Top Of The Online Fashion World | Statista

(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content