Valentino strikt Terry Richardson voor campagne
De rebelse modefotograaf werkt samen met het klassieke modehuis Valentino.
De rebelse modefotograaf werkt samen met het klassieke modehuis Valentino voor hun nieuwste campagne. Dat schrijft WWD.
De laatste accessoirelijn van Valentino is iets stoerder dan wat we van het glamoureuze luxemerk gewoon zijn. Voor de gelegenheid trommelden ze Terry Richardson op, de modefotograaf bekend van zijn campagnes met veel naakt en rock-‘n-roll. De foto’s van de Valentino campagne tonen de getatoeëerde arm van Richardson die ’the Rockstud Rouge’ schoen en tas van Valentino voor de camera houdt.
Het is de eerste keer dat Pierpaolo Piccioli en Maria Grazia Chiuri, de designers van Valentino, met Richardson samenwerken maar ze zijn alvast blij met het resultaat. “De foto’s tonen onze sensuele accessoires als een object van verlangen”, aldus Chiuri. De campagne is vanaf vandaag wereldwijd gelanceerd.
Provocerende plaatjes
Als modefotograaf is Terry Richardson een opvallende verschijning met zijn truckerssnor, jaren 70-bril en geruit houthakkershemd. Richardson fotografeert vaak campagnes voor modemerken zoals Diane von Furstenberg, Jimmy Choo, Pinko en H&M. Dit seizoen werd hij ook al ingehuurd door Philip Plein, Saint Laurent en Espirit.
De fotograaf is ook bekend om zijn provocerende portretten van celebs zoals dat van Lindsay Lohan met een pistool in haar mond en om zijn naakte zelfportretten. Het is dan ook verrassend dat het klassieke modehuis Valentino voor hem kiest. Ontwerpers Piccioli en Chiuri volgden Valentino Garavani op toen hij in 2007 met pensioen ging en laten nu een frisse wind door het modehuis waaien. (AV)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier