Selfridges wint Sustainability Award: ‘duurzaamheid is deel van onze core business geworden’.

© REUTERS

Selfridges is aan de haal gegaan met de Sustainability Award op de Global Department Store Summit in Zurich.

Aangezien online shoppen behoorlijk in de lift zit en steeds meer winkels hun concept zodanig aanpassen dat ze een belevenisshop worden waar je bijvoorbeeld ook kan eten of drinken wordt het nut van de department store steeds meer teruggedrongen. Voorlopig komt de wereldwijde organisatie Intercontinental Group of Department Stores nog steeds jaarlijks samen om de uitdagingen van de industrie te bespreken en prijzen uit te delen.

De felgegeerde Sustainability Award was voor de Britse gigant Selfridges, dat via zijn ‘Buying Better, Inspiring Change’ campagne verschillende kleine milieuvriendelijke toepassingen doorvoerde -zoals geen plastic flesjes meer verkopen in de food hall. Ook het ‘Bright Young Things’ initiatief waarbij het werk van jonge, ethische modeontwerpers in de schijnwerpers gezet wordt viel in de smaak. Tenslotte werd Selfridges nog gelauwerd voor de manier waarop ze hun afvalberg verkleinden en waterverspilling tegengaan met de Carbon Trust Triple Standard.

“De rol van grote bedrijven is meer dan ooit aan het veranderen”, aldus Anne Pitcher, managing director van Selfridges tijdens de prijsuitreiking. “Duurzaamheid is niet langer een leuk detail om in je businessplan op te nemen: het is onontbeerlijk voor het succes van eender welk bedrijf. De afgelopen vijf jaar hebben we steeds meer geleerd over duurzaamheid en ons enorm ingezet om onze impact op het milieu te verkleinen. Het is deel van onze core business geworden.”

(KS via WWD)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content