Kitsuné brengt capsulecollectie uit voor Petit Bateau

Het iconische Franse merk Petit Bateau brengt ter ere van haar 120ste verjaardag een capsulecollectie op de markt in samenwerking met Kitsuné.

Petit Bateau en het Franse mode- en muzieklabel Kitsuné werkten samen aan een capsulecollectie voor de lente- en zomercollectie van 2013. De collectie bestaat uit T-shirts, marinières (streepjesshirts met lange mouwen ) en bodies in marinekleuren. De stukken, die zoals gewoonlijk exclusief werden gemaakt in Frankrijk, zijn zowel voor baby’s en kinderen als volwassenen bedoeld.

Kitsuné, afkomstig van het Japanse woord voor vos, is een Frans muzieklabel voor elektronische muziek en modelabel dat werd opgericht in 2002. De heren achter het label, Masaya Kuroki en Gildas Loaëc, ontwierpen al eerder een capsulecollectie voor Petit Bateau in 2009, waarvan de stukken ondertussen echte collector’s items zijn geworden.

In de capsulecollectie van Kitsuné, in teken van de 120ste verjaardag van Petit Bateau, wordt er gespeeld met het iconische blauw-wit gestreepte T-shirt en de klassieke T-shirts van het Franse merk in de marinekleuren wit, blauw en rood. Er werd zware en middelzware jersey gebruikt, zodat het typische Petit Bateau-gevoel behouden werd.

Het logo van de collectie wordt net zoals bij hun eerste samenwerking in 2009, de zeemansknoop, die zowel verwijst naar de marinestijl als naar de samenwerking tussen beide merken. De verjaardagscollectie zal beschikbaar zijn in de winkels vanaf 20 februari 2013.

Onlangs werd ook aangekondigd het Kitsunéduo de artistieke leiding van de dames- en herencollecties op zich zullen nemen. Hun eerste complete collectie zal in de tweede helft van 2013 worden uitgebracht. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content