H&M publiceert duurzaamheidsrapport en lanceert Conscious collectie

© H&M

Op dezelfde dag dat het Zweedse label de ‘Conscious Exclusive Collectie’ op de wereld loslaat, publiceren ze hun jaarlijkse duurzaamheidsrapport. Dit is al het twaalfde rapport over duurzaamheid binnen het kledinglabel dat H&M uitgeeft.

Op dezelfde dag dat het Zweedse label de ‘Conscious Exclusive Collectie’ op de wereld loslaat, publiceren ze hun jaarlijkse duurzaamheidsrapport. Dit is al het twaalfde rapport over duurzaamheid binnen het kledinglabel dat H&M uitgeeft.

In het rapport kunnen we lezen in welke mate het modemerk in 2013 heeft bijgedragen aan een meer duurzame samenleving. De hoogtepunten in het verslag draaien rond het Fair Living Wage beleid, het kledingafval recycling systeem en de introductie van biologisch leer.

‘Bij H&M willen we onze schaalgrootte gebruiken om systemische verandering teweeg te brengen in onze industrie. Met naamsbekendheid komt verantwoordelijkheid. We hebben ook de mogelijkheid om enorme veranderingen op gang te brengen. Beginnende bij het verbeteren van de levenskwaliteit van een katoenlandbouwer tot het terugdringen van de gevolgen van het wassen en drogen van onze kleren. we zijn trots op onze prestaties, maar blijven ook bescheiden door de uitdagingen die ons te wachten staan in de toekomst,’ aldus Karl-Johan Persson, CEO van H&M.

Het rapport bevat een breed scala van prestaties die elke fase van de levenscyclus van H&M-producten bevat: van het ontwerp tot hoe klanten zorg dragen voor hun kleding. Zo leren we onder meer dat hun aandeel duurzaam katoen gestegen is tot 15.8%. Ook produceerden ze in 2013 hun eerste producten met organisch leder en organische zijde. Verder tekende het Zweedse label als eerste merk het brand- en gebouwveiligheidsakkoord in Bangladesh. Ook werd er 340 miljoen liter minder water gebruikt bij de productie van denimkleding.

Om hun woorden kracht bij te zetten, lanceert de keten op tien april ook een duurzame collectie. Deze stijlvolle zomercollectie werd ontworpen met ecologische verantwoordelijkheid in het achterhoofd.

Wie het volledige rapport wil lezen, kan surfen naar de website van H&M. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content