H&M gaat in zee met Balmain
H&M heeft opnieuw een samenwerking met bevestigd met een haute couturemerk. Liefhebbers van Balmain met een beperkt budget zullen de komende winter hun hartje kunnen ophalen.
Kendall Jenner en Jourdan Dunn hadden al aangekondigd dat ze ‘iets’ te vertellen hadden op de Billboard Music Awards. Dat bleek een understatement van formaat, want ze showden er gisteravond samen met Balmain-ontwerper Olivier Rousteing de eerste items van de nieuwe collectie.
Logisch
Onder de creatieve leiding van de jonge Rousteing is Balmain, het bastion van Franse luxe, uitgegroeid tot een wereldwijd fenomeen in de popcultuur. De samenwerking met H&M is dan ook logisch volgens Rousteing: “Ik wil mijn eigen generatie aanspreken. Dat is het belangrijkste doel voor mij als designer. H&M geeft me de unieke kans om iedereen kennis te laten maken met de wereld van Balmain. De samenwerking voelde voor mij heel natuurlijk: H&M is een merk waar iedereen zich mee kan identificeren. Het staat voor eenheid en daar kan ik me helemaal in vinden”, zegt Olivier Rousteing.
Uniek
Al sinds de oprichting in 1945 straalt Balmain energie, plezier en vrijheid uit, iets dat mensen wereldwijd aanspreekt. Rousteing heeft een unieke identiteit voor Balmain ontwikkeld, geworteld in het heden, maar met respect voor het hautecouture-DNA van het huis en met de flair van de showbizz.
De collectie zal bestaan uit kleding en accessoires voor zowel vrouwen als mannen en is vanaf 5 november online en in ongeveer 250 winkels wereldwijd verkrijgbaar.
(EK)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier