Heidi Zak: ‘Calvin Klein insinueert dat vrouwen sexy moeten zijn terwijl mannen geld verdienen’

mycalvins © -

Een gigantisch reclamebord in New York van Calvin Klein wordt door de mangel gehaald door Heidi Zak. Ze stelt dat het paneel seksisme promoot door een vrouw in een verleidelijke pose te tonen en een man, zonder zichtbaar ondergoed, te laten opscheppen over zijn carrière.

De #mycalvins campagne met beroemdheden is niet meer weg te denken uit magazines en het straatbeeld. Onder meer Kendall Jenner, Justin Bieber en FKA Twigs poseerden al voor het ondergoedlabel. Het concept werkt als volgt: de sterren poseren in hun favoriete Calvin Klein ondergoed en vullen de zin ‘I … in #mycalvins’ aan.

Twee campagnebeelden die naast elkaar geplaatst werden, zijn echter niet de beste combinatie. Op de eerste foto zien we actrice Klara Kristin in doorzichtige kleding en de boodschap: ‘Ik verleid in mijn Calvins’. Ernaast werd rapper Fetty Wap geplaatst, zonder enig spoor van ondergoed, die pocht ‘ik verdien geld in mijn Calvins’.

Heidi Zak, CEO van het lingerielabel ThirdLove, vind deze twee beelden naast elkaar seksistisch omdat ze het cliché van de verleidende vrouw en de werkende man bevestigen. Zak heeft een petitie opgestart via Change.org om het reclamebord naar beneden te halen. Via sociale media roept ze op om de boodschap te verspreiden met de hashtag #MoreThanMyUnderwear.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

(LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content