Hasbeens van H&M

© h&m

H&M werkt dit voorjaar samen met het Zweedse schoenenmerk ‘Hasbeens’.

Na een hele reeks high profile namen als Lanvin, Sonia Rykiel en Jimmy Choo werkt H&M dit voorjaar samen met het nog iets minder bekende schoenenmerk ‘Hasbeens‘. De keten zocht het partnerschap deze keer trouwens in eigen land, want ook Hasbeens is Zweeds. Swedish Hasbeens zijn gebaseerd op klompen en dus altijd met een houten zool. Het merk is in 2007 opgericht door de twee jeugdvriendinnen Cilla Wingård Neuman en Emy Blixt. De geschiedenis begon in 2006 toen Emy 300 paar klompen uit de jaren ’70 vond en zich realiseerde dat deze rijp waren voor een revival. Vanaf dat moment heeft ze op basis van het eenvoudige houten onderwerk met leren bovendeel een serie schoenen ontworpen die onmiddellijk een groot succes waren en intussen in 22 landen worden verkocht.

Voor H&M heeft Hasbeens drie exclusieve modellen ontworpen, geïnspireerd op de traditionele Zweedse klompen van de jaren ’70. Dat komt goed uit want de seventies zijn volgende zomer weer helemaal terug. Zo is er een sleehakmodel met drie enkelbandjes met gespen. Dan is er de zomersandaal met hoge hak en één enkelbandje. En ten slotte is er een peep-toe instapmodel met sleehak, leder met slangenprint en vetersluiting.

De schoenen zijn vanaf 20 april verkrijgbaar in 150 H&M-winkels en kosten € 49,95 of € 59,95.

Ann Heylens.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content