Comptoir des Cotonniers lanceert ethische accessoirelijn

Voor de nieuwste accessoirelijn van het Franse label Comptoir des Cotonniers stak het merk de Atlantische Oceaan over. Ze ontwikkelden er ethisch verantwoorde accessoires in samenwerking met de organisatie Mercado Global, die de vrouwelijke ambachtskunst in de verf zet.

Voor de nieuwste accessoirelijn van het Franse label Comptoir des Cotonniers stak het merk de Atlantische Oceaan over. Ze ontwikkelden er ethisch verantwoorde accessoires in samenwerking met de organisatie Mercado Global, die de vrouwelijke ambachtskunst in de verf zet.

Samen met vrouwengemeenschappen uit Guatemala creëerde Comptoir des Cotonniers een globetrotter reistas, een clutch, een etui, een tie & dye shoppingtas en twee manchetarmbanden.

De organisatie Mercado Global, die achter deze samenwerking zit, stelt meer dan 300 ambachtswerksters tewerk in 30 coöperaties verdeeld over de bergstreken in het westen van Guatemala. Hiermee hoopt de organisatie dat ze de armoedecirkel kunnen doorbreken. Ze brengen vrouwen in contact te met de internationale markt en biedt hen business coachings aan zodat ze voldoende geld kunnen verdienen en dankzij hun werk zelfvertrouwen kunnen opbouwen.

De accessoirelijn ligt vanaf nu in de Belgische winkels van Comptoir des Cotonniers. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content