Chanel is meest gezochte luxe-merk in China
Het Franse luxehuis is het favoriete luxe-merk van de Chinese bevolking. Dat blijkt uit de World Luxury Index van dit jaar. Chanel werd enkel voorgegaan door automerken Audi en BMW, die respectievelijk eerste en tweede eindigde in de lijst, zo schrijft de Britse Vogue.
Het Franse luxehuis is het favoriete luxe-merk van de Chinese bevolking. Dat blijkt uit de World Luxury Index van dit jaar. Chanel werd enkel voorgegaan door automerken Audi en BMW, die respectievelijk eerste en tweede eindigde in de lijst, zo schrijft de Britse Vogue.
Andere bekende modemerken in de lijst zijn onder meer Estée Lauder en Louis Vuitton. Estée Lauder eindigt op de vierde plaats, gevolgd door Louis Vuitton op nummer 5. Dior kwam pas op de achtste plaats in de lijst, Lancôme staat op nummer elf, Gucci op twaalf en Hermès op plaats dertien.
“Chanel plukt de vruchten van een aanzienlijke interesse vanuit China, vooral vanuit de interesse in beautyproducten. Dit is bijvoorbeeld iets dat Louis Vuitton niet heeft,” zegt David Sadigh, de oprichter en CEO van de Digital Luxury Group aan WWD. Maar hier zou binnenkort wel eens verandering in kunnen komen. Zo zal Louis Vuitton een eerste parfum lanceren sinds de jaren 80.Hoewel er nog geen specifieke data zijn bekendgemaakt, zal het parfum enkel verkocht worden in de boetieks van het label. (LVR)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier