Calvin Klein campagne #MyCalvins wint prestigieuze prijs

© Calvin Klein

De #MyCalvins reclamecampagne van Calvin Klein, waarin onder meer Justin Bieber en Kendall Jenner “hun Calvins” laten zien heeft de prestigieuze CLIO award gewonnen.

De CLIOs worden jaarlijks uitgereikt om innovatie en creatieve uitmuntendheid in de reclame-, communicatie- en designindustrie in de bloemetjes te zetten. Time Magazine beschrijft het event als de meest erkende intnationale awards voor reclamecampagnes.

Dit jaar ging onder meer de #MyCalvins campagne van Calvin Klein met de eer lopen. In die campagne lieten celebs, modellen en bekende bloggers “hun” Calvins zien en moedigden ze hun fans en volgers hetzelfde aan onder de begeleidende titel “Show me yours #mycalvins”. De campagne kreeg ontzettend veel bijval op sociale media, al zal de revival van ninetiesmerken als Calvin Klein maar ook Tommy Hilfiger daar voor iets tussenzitten.

Het lijkt immers wel alsof we Naomi Klein volledig vergeten zijn. Haar No Logo-boek streed tegen de zichtbare vlagjes, de groteske swoosh en de herkenbare lettertypes, maar vandaag staan ze sterker dan ooit. Van het klassieke Calvin Klein ondergoed met witte boord tot de grijze sweatshirts met logo en zelfs ckOne parfum: Calvin Klein is één van de meest trendy merken van het afgelopen jaar, en dat vertaalt zich uiteraard ook naar de ontvangst van hun reclamecampagnes.

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content