Beyoncé en Topshop lanceren nieuw sportkledingmerk

© Instagram

De Britse kledingketen Topshop gaat in zee met Beyoncé. Samen starten ze een nieuw label, dat zich focust op sportieve kledij.

De Britse kledingketen Topshop gaat in zee met Beyoncé. Samen starten ze een nieuw label, dat zich focust op sportieve kledij.

Beide partijen zullen elk instaan voor 50 procent van het merk. De eerste collecties met sportieve kledij zullen ten vroegste in het najaar van 2015 klaar zijn. ‘Het gaat hier niet om een tijdelijke samenwerking met een ster, maar het oprichten van een nieuw merk en het starten van een bedrijf samen met Beyoncé. Er zal een apart kantoor komen voor dit label’, vertelde Topshop-eigenaar Sir Philip Green aan WWD.

Volgens Green wordt de atletische modesector steeds belangrijker en is deze samenwerking het uitgelezen moment om op de kar te springen. Het actieve leven van de zangeres sluit volgens Green ook aan bij het sportieve label dat ze samen oprichten. Ook wijst hij op de mogelijkheden die Beyoncé biedt op vlak van sociale media. De ster heeft zo’n 19 miljoen volgers op Instagram, terwijl Topshop er 2.3 miljoen heeft.

Een naam voor het merk is er nog niet en er is nog veel werk aan de winkel. In een jaar tijd moeten ze een nieuw bedrijf uit de grond stampen, een hoofdkantoor kiezen en inrichten, mensen aannemen, kleding ontwerpen en beslissen in welke winkels de eerste collectie zal liggen. Topshop wordt uiteraard een van de verdelers, maar Beyoncé en Green zijn ook aan het praten met Nordstrom en andere winkels. We moeten dus nog een jaar geduld hebben vooraleer we de kleding in levende lijve kunnen zien. Wij zijn alvast benieuwd naar het eindresultaat. (LP)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content