Abercrombie & Fitch ziet populariteit dalen door uitspraken CEO

© Reuters

De straffe uitspraken over mensen met een maatje meer van CEO Mike Jeffries doen de reputatie van het Amerikaanse modelabel geen goed. Dat schrijft de Huffington Post

De straffe uitspraken over mensen met een maatje meer van CEO Mike Jeffries doen de reputatie van het Amerikaanse modelabel geen goed. Dat schrijft de Huffington Post.

De uitspraak dat ‘mensen met grote maten niet welkom zijn in de winkels van Abercrombie & Fitch’ heeft de reputatie van Abercrombie & Fitch veel schade berokkend. Dat heeft YouGov BrandIndex vastgesteld.

De uitspraken van Mike Jeffries, CEO van het modelabel dateren eigenlijk al uit 2006. In dat jaar gaf hij een interview aan Salon en zei dat hij niet wil dat ‘dikke mensen’ zijn kleren dragen. Het hele verhaal werd enkele weken geleden opnieuw gepubliceerd door Business Insider en deed veel stof opwaaien.

Het oprakelen van dit interview heeft een negatieve impact op het modelabel. Zo blijkt dat niet enkel Jeffries zichzelf onpopulair heeft gemaakt, maar dat ook de reputatie van Abercrombie & Fitch te lijden heeft onder de uitspraken van hun CEO. Jeffries krabbelt terug en probeert zijn uitspraken te nuanceren.

Zo postte hij op de Facebookpagina van Abercrombie & Fitch een bericht waarop hij zegt dat het bedrijf zich kant tegen elke vorm van discriminatie, pestgedrag en anti-sociaal gedrag. (LVR)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content