Er zijn negen verschillende lijnen, is dat niet wat veel om het beeld scherp te stellen?

Herfst-winter 2018, Black Label.

Marco Marchi: 'Nee, de verschillende collecties scheppen net duidelijkheid. We willen een loyale vriend zijn voor veelzijdige vrouwen. Zij kleden zich anders naargelang de gelegenheid, maar wel altijd in Liu Jo. Ze kiezen bijvoorbeeld Black Label voor formelere momenten, Gold Label voor een feestje en Blue Denim voor het weekend.'

De Belgische markt is heel belangrijk voor jullie. Hoe verklaar je het succes?

Marchi: 'België is inderdaad een apart eilandje binnen West-Europa. Belgen combineren hun sterke modegevoel graag met romantische en vrouwelijke details, toevallig twee eigenschappen van Liu Jo. Ze houden duidelijk ook van onze Italiaanse flair.'

Herfst-winter 2018, Blue Denim.

Wat is de grootste verandering in de modewereld de afgelopen jaren?

Marchi: 'Dat is zonder twijfel de hele digitale revolutie. Dankzij het internet is er een veel innigere band en zelfs dialoog met onze klanten ontstaan. Hierdoor kunnen we onze collecties veel beter afstemmen op wat ze willen. Tegelijkertijd is de concurrentie ontzettend toegenomen en moet je als label wel erg duidelijk zijn over waar je voor staat. Daarom hebben we de afgelopen maanden het imago van Liu Jo onder de loep genomen.'

En waar staan jullie voor?

Marchi: 'Liu Jo kleedt zelfverzekerde types, die houden van vrouwelijke, glamoureuze kleding met leuke details. Streetwear en androgyne mode zijn niet aan haar besteed.'