Victoria’s Secret onder vuur door nieuwe campagne

© Facebook

Het lingeriemerk zou met hun jongerenlijn Pink een verkeerde boodschap uitsturen aan jonge tienermeisjes, aldus de Britse Vogue.

Het lingeriemerk Victoria’s Secret zou met hun jongerenlijn Pink een verkeerde boodschap uitsturen aan jonge tienermeisjes, aldus de Britse Vogue.

De ‘Bright Young Things’ campagne van het Amerikaanse lingeriemerk maakt deel uit van de ‘Spring Break’ collectie van hun jongerenlijn ‘Pink’ en deed zoveel stof opwaaien dat er een online petitie is opgericht om de lingerie uit de winkels te halen. In de collectie zitten onder andere onderbroeken met opschriften zoals ‘Wild’, ‘Feeling Lucky’ en ‘Call Me’.

Volgens Stuart Burgdoefer van Victoria’s Secret willen 16-jarige meisjes er het liefst ouder uitzien, zoals universiteitsstudentes. Volgens hem maakt net dat aspect deel uit van de charme van de jongerenlijn Pink. Vandaag liet het merk weten dat de lijn eigenlijk bedoeld is voor iets oudere meisjes die niet meer op de middelbare school zitten. Zo gaan de modeshows van Pink altijd door op campussen van universiteiten.

Ouders van Amerikaanse tienermeisjes zijn niet opgezet met de boodschap die Victoria’s Secret overbrengt en hebben via de website change.org een petitie gelanceerd. Ze vinden dat tieners bestempeld worden als lustobjecten en dat het hen opgedrongen wordt om er ouder en vooral sexy uit te zien. Hun doel is om de jongerenlijn uit de rekken te halen. Spring Break, de naam van de collectie, verwijst naar de periode tijdens de paasvakantie wanneer veel universiteitsjongeren gaan feesten aan de Amerikaanse westkust. Victoria’s Secret organiseerde zelf een Spring Break Pink pool party in Miami met modellen Chanel Iman en Elsa Hosk. (AV)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content