Modenieuwssite Business of Fashion lijstte tien boetieks op die het verkopen van luxegoederen aan millennials en de Z-generatie goed onder de knie hebben.
1. Kith, New York
Streetwear van premium labels, gaande van het huismerk tot een aanbod van hippe kleding- en sneakermerken. kith.com
2. Ssense, Montreal
Deze ‘Net-a-Porter voor millennials’ is een van de vijftig snelst groeiende bedrijven in Canada. Bestseller zijn Balenciaga’s ‘Kering’-T-shirt en de Gucci-heuptas. ssense.com
3. Machine-A, Londen
Een mix van luxe en streetwear – van Margiela’s Tabi’s tot Vans x Alyx-sneakers. Millennials shoppen er statement pieces, de Z-generatie zoekt limited editions en collabs. machine-a.com
4. The Broken Arm, Parijs
Gosha Rubchinskiy en Nike liggen er naast Raf Simons en Comme des Garçons, aangevuld met boeken, magazines en objecten, koffie en food. the-broken-arm.com
5. Smets, Luxemburg
Smets maakt deel uit van de Luxemburgse luxeketen (met een filiaal in Brussel) en biedt uiteenlopende high-end merken aan in mode, design, kunst en beauty. smets.lu
6. Antonioli, Milaan
De multimerkenboetiek bestaat al sinds 1987, maar krijgt vandaag vooral millennials en Gen-Z over de vloer, voor kleding van Balenciaga, Sacai en Raf Simons. antonioli.eu
7. Alara, Lagos
De Nigeriaanse boetiek biedt een creatieve mix van gerenommeerde namen als Saint Laurent en lokale labels met wie de klanten zich kunnen identificeren. alaralagos.com
8. Asthik, Kiev
De Oekraïense high-end boetiek speelt in op de labelmania onder de jongere generatie, die merken als Yeezy, Off-White en Ienki Ienki wel weet te smaken. asthik.com
9. KM20, Moskou
Vaste waarden als Maison Margiela, Vetements en J.W. Anderson liggen hier naast jonge Russische designers als Gosha Rubchinskiy en Tigran Avetisyan. km20. ru
10. GR8, Tokio
De conceptstore in het district Harajuku gaat voor avant-gardelabels, zoals Hyein Seo, Astrid Andersen, Shaun Samson en designercollabs, als Yeezy of Fenty. gr8. jp
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier