"Verkrijgbaar bij een landelijke drogisterijketen : de eerste vibrator met warmtestimulatie." Kan er iemand mij vertellen waarom dit soort berichtjes altijd bij mij terechtkomt ? Temeer omdat ik in deze materie echt geen vragende partij ben. Voor dit Groen Meisje gaat er immers niets boven puur natuur ; noem het mijn kleine, maar welgemeende bijdrage tot het verkleinen van de mondiale ecologische voetafdruk. Bovendien, een ongeluk is snel gebeurd, zeker als je niet echt aanleg hebt voor de bediening van power tools. Maar een mens is nooit te oud o...

"Verkrijgbaar bij een landelijke drogisterijketen : de eerste vibrator met warmtestimulatie." Kan er iemand mij vertellen waarom dit soort berichtjes altijd bij mij terechtkomt ? Temeer omdat ik in deze materie echt geen vragende partij ben. Voor dit Groen Meisje gaat er immers niets boven puur natuur ; noem het mijn kleine, maar welgemeende bijdrage tot het verkleinen van de mondiale ecologische voetafdruk. Bovendien, een ongeluk is snel gebeurd, zeker als je niet echt aanleg hebt voor de bediening van power tools. Maar een mens is nooit te oud om iets bij te leren. Dat je nooit zomaar 'vibrator' mag zeggen tegen de Heat Intimate Massager bijvoorbeeld. Een apparaat dat naast de kenmerkende trilling ook warmte verspreidt en vrouwen aldus op een knusse manier de lange winteravonden doorhelpt. Geboren uit plat winstbejag, dacht u ? Nee hoor, uit de wens om alle vrouwen de mogelijkheid te bieden een orgasme te krijgen, zo meldt mij Irene Buwalda, directrice van de Nederlandse afdeling van de firma Emotional Bliss. Voorwaar een nobele missie. Maar dan krijgt haar boodschap een onverwachte wending. Want wat schrijft mevrouw Buwalda in de volgende paragraaf van haar mail ? "Ik beschouw het als een groot compliment dat de innovaties en de filosofie van Emotional Bliss door Philips zijn ontdekt en dat ook zij de vruchten willen plukken van de verschuiving binnen de erotiekbranche." Noem mij een nestbevuiler, maar dit vind ik nu typische vrouwenstreken. Want mevrouw Buwalda is helemaal niet opgetogen, ze is juist behoorlijk pissig op Philips, dat zich nu blijkbaar ook in de branche van de vrouwvriendelijke klopboren manifesteert. Philips, godbetert, dat ik vanouds met gloeilampen en toasters associeer. Wat jammer toch voor onze jongens en vooral meisjes dat Evoluon niet meer bestaat, net nu de rol van de techniek in de samenleving op een leuke, interactieve manier gedemonstreerd zou kunnen worden. Het spreekt vanzelf dat ik mij terdege geïnformeerd heb over het gamma van Emotional Bliss. Eén blik op de site en ik moest denken aan de uitzending van Peeters en Pichal waarin ongeïdentificeerde voorwerpen uit de kringwinkel aangeboden werden. Of het nu om de Isis of de Jasmine gaat, elke gelijkenis met onderdelen van de menselijke anatomie berust op louter toeval. Confronteer de redactie van het populaire consumentenprogramma met de Femblossom of de Womolia en ze denken net als ik dat het hulpstukken van een stofzuiger of een pedicureset zijn. Nu ja, Pichal dan, die Peeters weet volgens mij van wanten. Anderzijds, als die uit honderd procent huidvriendelijke materialen samengestelde mother's little helpers doen wat ze volgens Irene Buwalda allemaal doen, dan kan bij de gebruiksters de thermostaat een paar graden lager en wordt het toch nog een zuinige en milieuvriendelijke winter. www.emotionalbliss.nl Linda Asselbergs