Je adviseert Pandora al sinds 2009. Wat was je eerste indruk?
...

Je adviseert Pandora al sinds 2009. Wat was je eerste indruk?"Ik zag vooral een ruwe diamant met veel potentieel. Door de ambachtelijke knowhow en de sterke belangstelling van groeimarkten, maar ook omdat het merk niets dicteert. Vrouwen kunnen waar ook ter wereld zelf invulling geven aan de juwelen, en dat creëert een echte band. De bedelarmbanden van Pandora zijn een goed voorbeeld: elke vrouw stelt ze op haar manier samen, en achter elk bedeltje schuilt een uniek verhaal. Veel merken spreken wel over zelfexpressie en empowerment, maar kunnen alleen maar dromen van dat soort betrokkenheid." Hoe past goud in dat groeiverhaal?"Hoe je het ook draait of keert, qua materiaal en kleur gaat er voor de meeste vrouwen niets boven geel goud. Alleen houdt de prijs hen vaak tegen. Wij bieden het aan op een innovatieve manier die het metaal toegankelijker maakt en perfect bij ons eigen DNA past." Thema's als de bij en honingraatmotieven drukken ook speelsheid uit."Klopt, al zou ik de collectie vooral optimistisch en levenslustig noemen. Vandaar ook de zonnestraalmotieven: omdat de Inca's goud al met de zon associeerden, en omdat de zon energie en kracht geeft. Zulke dingen bedenken we niet zomaar. Veel vrouwen leiden een hectisch leven en de wereld wordt er niet eenvoudiger op - positieve boodschappen zijn meer dan ooit nodig."