"Alles draait rond convenience. Jonge mensen vinden supermarkten tijdverlies, ze bestellen online en laten hun boodschappen leveren als en waar het hun uitkomt. Thuis, op kantoor, in de koffer van hun auto. Naast de tr...

"Alles draait rond convenience. Jonge mensen vinden supermarkten tijdverlies, ze bestellen online en laten hun boodschappen leveren als en waar het hun uitkomt. Thuis, op kantoor, in de koffer van hun auto. Naast de traditionele supermarkten, zie je de opkomst van iets als de Nederlandse online supermarkt PicNic, die met zijn elektrische wagentjes al bij 25.000 klanten levert. Omdat we altijd weer op zoek zijn naar inspiratie, zullen leveranciers daar in de toekomst ook voor zorgen. 's Morgens een berichtje over de verse asperges, mét recept, en rond vijf uur liggen alle ingrediënten op je aanrecht. Foodboxen blijven een bron van inspiratie, maar niet elke week. Het wordt iets wat we een paar keer per jaar bestellen. We nemen wel nog de tijd voor de betere detailhandel. De kaasman die je tips geeft, de zuurdesembrood-bakker, de gespecialiseerde slager, de lokale koffiebranderij en belevingswinkels zoals Cru, de winkel van de toekomst levert kwaliteit en de kennis van een specialist. Ook omdat we ons als consumenten nog veel bewuster zullen zijn van wat we eten."