1. Romea d'Améor

Annie Vannier, dokter in de chemie en neurowetenschappen, begon haar carrière in de champagnesector, waarna ze overstapte naar de luxecosmetica. In 2007 startte ze haar eigen parfummerk, geïnspireerd op sterke vrouwen. De spionnen van de tsaar, Incapriesteressen en Japanse keizerinnen komen weer tot leven in de wereld van Roméa d'Améor (EDP 100 ml : 92 euro), een anagram van Amore en Aroma. Haar goede vriend Pierre Bourdon, de parfumeur van onder andere Davidoff...

Annie Vannier, dokter in de chemie en neurowetenschappen, begon haar carrière in de champagnesector, waarna ze overstapte naar de luxecosmetica. In 2007 startte ze haar eigen parfummerk, geïnspireerd op sterke vrouwen. De spionnen van de tsaar, Incapriesteressen en Japanse keizerinnen komen weer tot leven in de wereld van Roméa d'Améor (EDP 100 ml : 92 euro), een anagram van Amore en Aroma. Haar goede vriend Pierre Bourdon, de parfumeur van onder andere Davidoff Cool Water, werd gevraagd zeven damesgeuren te creëren. De parfums zijn behoorlijk zoet en bevatten essentiële oliën met aromatherapeutische eigenschappen. Onze favoriet, en die van Annie Vannier, is Les Espionnes du Tsar, dat ijskoud begint en warm eindigt. - Selectieve distributie. Info : 016 49 14 45. De Fransman Antoine Le Galloudec ontdekte actieve ingrediënten die dezelfde regenererende werking op de huid en de ogen hebben. Het werd de basis van ApoTcare, een cosmeceutical verzorgingsgamma (van 35 tot 150 euro) dat hyaluronzuur, antioxidanten en aminozuren inzet voor een stralende, beschermde huid. - Vanaf mei in een beperkt aantal Ici Paris Xl-winkels. Info : www.apotcare.com. New York Color is een Amerikaans make-upmerk dat sinds '99 de energie van de Big Apple weerspiegelt in felle verpakkingen en dito kleuren. Visagist Mathew Nigara leent zijn expertise om de kleuren en producten van het moment te bepalen. Elk seizoen is er een nieuwe look. En alles tegen zachte prijzen (1,99 tot 4,99 euro). - Exclusief bij Kruidvat.Het Zweedse make-upmerk Face Stockholm behoort al jaren tot het selecte clubje cultmerken en is nu exclusief te koop bij Magnolia. Face (tussen 20 en 55 euro) heeft een hoog fashiongehalte, want het werd in de jaren tachtig ontwikkeld door Gun Nowak, die geen enkel make-upmerk vond dat paste bij de kledingcollecties in haar trendy boetieks. Het label is Scandinavisch in hart en nieren : clean, trendy en ecobewust, met gerecycleerde verpakkingen, natuurlijke ingrediënten en geen dierenproeven. - Info : www.facestockholm.com,www.magnolia.be.Met MNY brengt Maybelline een budgetcollectie uit die elke twee maanden een capsulecollectie met de trendkleuren op de markt brengt. De basiscollectie telt 169 referenties, die allemaal onder de vier euro blijven. - Exclusief bij Di. Sofie Albrecht . Illustraties Leen Van Hulst