Sheraton Hotel presenteert ‘beste broodje club’

© Horeca Life 2013

De tweede verkiezing van ‘beste broodje club van de Brusselse hotels’ werd gewonnen door het Sheraton Hotel.

De tweede editie van de wedstrijd voor het ‘beste broodje club van de Brusselse hotels’ werd gewonnen door het Sheraton Hotel met de ‘Club sandwich Passion Terroir’, bereid door Mohamed Zanu.

Vijf hotels – Manos Hotel, Hotel Amigo, Sheraton Brussels Hotel, Sofitel Brussels Europe en Thon Hotel EU – kruisten dit jaar de degens tijdens de vakbeurs Horeca Life in de Brusselse Expo. De deelnemers kregen een half uur bereidingstijd voor een eigen, creatieve versie van het bekende broodje club. Twee criteria werden opgelegd: minstens één ingrediënt moest typisch Brussels of Belgisch zijn, én het broodje mocht niet meer kosten dan acht euro.

Bij de beoordeling werd rekening gehouden met techniek, uitvoering, smaak en uitzicht. De jury, samengesteld uit chefs, gastronomische recensenten en mediafiguren, was het meest onder de indruk van de ‘Club sandwich Passion Terroir’, bereid door Mohamed Zanu van het Brusselse Sheraton Hotel.

De broodjes ‘Brusseleir’ (bereid door Sébastien Kestens, Sofitel Brussels Europe) en ‘The Twelve Sandwich’ (van Kevin De Wals, Thon Hotel EU) vervolledigden het podium. (DB)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content