Pepsi lanceert de Like Machine
Met de Like Machine kan je een blikje Pepsi kopen met een Facebook like.
Het frisdrankenmerk Pepsi lanceert in België een wereldprimeur. Met de Pepsi Like Machine kan je namelijk een blikje kopen met een Facebook like.
Het is een herkenbaar scenario, je staat voor een volle blikjesautomaat met een lege portefeuille. Het reclamebureau TBWA bedacht daar een oplossing voor door een drankautomaat te ontwikkelen die je in ruil voor een like een fris blikje voorschotelt.
“Sampling wordt nog steeds gedaan zoals vijftig jaar geleden: promo boys en girls die je een flyer in de handen stoppen. De Pepsi Like Machine gaat een stap verder door meteen een relatie aan te gaan met het doelpubliek”, zegt Gert Pauwels, Creative Directer Online bij TBWA.
Hoe werkt het?
Je kan op twee manier een blikje ‘kopen’: via je smartphone of via het touchscreen aan de automaat zelf. Surf naar likepepsi.be en log via Facebook connect in op je eigen account. ‘Like’ vervolgens de Facebook-pagina van Pepsi en je bent klaar. Je hoeft enkel nog te beslissen of je zin hebt in een Pepsi Regular of een Pepsi Max. Indien meerdere mensen tegelijkertijd proberen toegang te krijgen tot de automaat wordt er een virtuele wachtrij gevormd.
De automaat werd voorgesteld aan het Sportpaleis voor het concert van Beyoncé en zal nu het land doorreizen. (RDM)
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier