Campagne Alice Dellal voor Chanel voorgesteld

Dellal moet het vrouwelijke, maar ruige hart van Chanel verpersoonlijken.

Eindelijk is de langverwachte campagne met Alice Dellal voor Chanel een feit. Karl Lagerfeld schakelde zijn nieuwe muze in als gezicht van de beroemde ‘Boy’-handtassenlijn.

Eind december maakte Chanel bekend dat de ruige rockchick het gezicht zou worden van zijn volgende lijn. In de vier beelden poseert Dellal telkens met een andere tas uit de collectie. De rockchick moet het vrouwelijke, maar ruige hart van de handtassen verpersoonlijken.

Op de foto’s ziet Dellal er stijlvol, maar tegelijk ook nonchalant en zelfs stoer uit. Haar deels afgeschoren haar, tatoeages, neuspiercing en netkousen met gaten zorgen voor die look. Op die manier is deze campagne, net als de dame zelf, een buitenbeentje. Eerder poseerden onder andere Jerry Hall, Blake Lively en Diane Kruger voor de lijn.

Chanel lanceert de tas zelf in heel wat verschillende varianten. Zowel qua kleur, afwerking en materiaal verschillen de ontwerpen onderling sterk. Wel gemeenschappelijk is het gebruik van de intussen iconische dubbele C.

Veelgevraagd model

Dat de appel ook in het geval van de 24-jarige Dellal niet ver van de boom valt, blijkt als je weet dat ook haar vader, de Braziliaanse Andrea Dellal, een veelgevraagd model is. Naast haar modellenwerk is Dellal eigenaar van het muzieklabel Sweet Dick Music en drummer van de groep Trush Metal.

Kort na Lagerfeld, die zonet trouwens ook een website rond zijn eigen universum lanceerde, kondigde ook Marc Jacobs aan dat hij met Dellal zou werken. Al is het op die Marc by Marc Jacobs-campagne nog eventjes wachten. (EH)

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content