Weinig aandacht voor etiket beautyproducten
Drie kwart van de vrouwen leest nooit welke ingrediÔnten er in hun schoonheidsproducten zitten.
Blijkbaar zijn we dan toch niet zo bezorgd over wat we op onze huid smeren. Want drie kwart van de vrouwen leest nooit welke ingrediÔnten er in hun schoonheidsproducten zitten. Ze vinden dat niet nodig. Dat blijkt uit een enquête van marktonderzoeksbureau Mintel in Groot-BrittanniÔ.
De meesten ondervraagden gaven aan de merken die ze kennen te vertrouwen. Vooral producten die het label ‘natuurlijk’ meekrijgen, wekken de volle fiducie. Als klanten dat zien, stellen ze zich verder geen vragen meer. Een op vijf vrouwen zei ook dat etiketten gewoonweg moeilijk te lezen zijn, omdat de lettertjes te klein zijn of omdat ze op een slecht leesbare plaats staan.
Maar er is ook een considerabele minderheid die met veel aandacht naar de ingrediÔnten kijkt, zich afvraagt vanwaar ze komen en welke impact ze op het milieu hebben. Vooral vrouwen met kinderen zijn erg bezorgd over de samenstelling van verzorginsproducten, wat meteen ook verklaart waarom vooral de biologische babyproducten zo goed scoren.
Ann Heylens.
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier