Steunen door te smeren
Steeds meer merken dragen hun steentje bij door de winst van speciale edities te doneren aan onderzoekfondsen of andere initiatieven om de strijd tegen kanker te ondersteunen.
Steeds meer merken dragen hun steentje bij door (een deel van) de winst van speciale edities te doneren aan onderzoekfondsen of andere initiatieven om de strijd tegen kanker te ondersteunen.
Pionier is de Estée Lauder groep die met verschillende merken al 20 jaar een sensibiliseringscampagne voert en The Breast Cancer Research Foundation, dat wetenschappelijk onderzoek rond borstkanker financiert, ondersteunt. Deze stichting financiert wetenschappelijk onderzoek rond borstkanker en was een initiatief van Estée’s schoondochter Evelyn, die vorig jaar aan de ziekte overleed.
– OPI Pink Of Hearts duopakket (27 euro, vanaf 1/10 bij Planet Parfum): voor elke verkochte nagellak en verzorgingsproduct stort OPI 1 euro aan de vzw ‘De vrienden van het Bordet Instituut’, dat internationale klinische studies over borstkanker coördineert.
– Aveda Hand Relief (150 ml: 32 euro) handcrème is een klassieker waarvan 3,30 euro per verkochte tube naar het Amerikaanse Breast Cancer Research Foundation gaat.
– Clinique zet zijn bestsellers in om geld in te zamelen: elke limited edition vd Dramatically Different Moisturizing Lotion (200 ml: 52,55 euro, met sleutelhanger) brengt 14,55 euro op, en de Chubby Stick Moisturizing Lip Colour Balm in Plumped Up Pink (19,45 euro, met make-uptasje) staat 3,65 euro af. (Inno, Beauty Club Leuven)
– Meteen een perfect excuus om Estée Lauder’s nieuwe Perfectionist CP+R wrinkle/Lifting serum (50 ml: 114,82 euro) te testen, want in oktober krijgt u er een sleutelhanger bij en krijgt het Breast Cancer Reasearch Foundation 20% van de opbrengsten. Wie meer van make-up houdt, zal verleid worden door de keuzes van Evelyn Lauder en Elizabeth Hurley: een lipstick en gloss in een roos tasje (26,89 euro) dragen eveneens 20% bij. (Inno)
Sofie Albrecht
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier